szukanie zaawansowane
 [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Kobieta Offline
PostNapisane: 1 mar 2009, o 19:10 
Użytkownik

Posty: 725
witam, proszę o pomoc, jak mam przeczytać słowami taki zapis:



jezeli a<0, to  \wedge  [ x _{1} < x _{2}  \Rightarrow f(x _{1})  >f(x _{2}) ]
x_{1},x _{2} \in R


to funkcja jest malejąca

dziękuję
pozdrawiam
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 1 mar 2009, o 19:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 2489
Jeżeli a jest mniejsze od zera to i x_{1} będzie mniejsza od x_{2}, wtedy funkcja x_{1} jest większa od funkcji x_{2}.

x_{1} i, i x_{2} należy do zbioru liczb rzeczywistych.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 1 mar 2009, o 19:15 
Użytkownik

Posty: 725
bardzo dziękuję, a co oznacza ten znak duży

\wedge

pozdrawiam
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 1 mar 2009, o 19:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 2489
i, a \vee lub :)

Kwantyfikator: dla każdego, istnieje

Warto zaopatrzyć się w Tablice \\ Matematyczne. Tam są wyjaśnione ów rzeczy.

miodzio1988.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 1 mar 2009, o 19:24 
Korepetytor
Avatar użytkownika

Posty: 33418
Lokalizacja: miodzio1988@wp.pl
dziewczynie pewnie chodzilo o kwantyfikator....bo gdyby tam kwantyfikatora nie bylo to zdanie byloby bez sensu.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 1 mar 2009, o 19:27 
Użytkownik

Posty: 725
dzięki, tak zrobię, zaopatrzę sie w tablice matematyczne:)

Pozdrawiam cieplutko:)

-- 1 mar 2009, o 18:32 --

tak, chodziło mi o
\wedge dla każdego x (kwantyfikator ogólny
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Zapis funkcji - zadanie 3
Wartość bezwzględna argumentu ma wzór: y=f\left&#40; \left| x\right| \right&#41; I tak wygląda na wykresie: http&#58;//www&#46;edukator&#46;pl/pix/users/Image/6plus/rys1216&#46;jpg Czyli można...
 Dragon339  5
 Jaś i Staś - problem fizyczno/matematyczny z fx liniową.
Witam. Miałem oto ja dzisiaj pracę klasową z matematyki. Z funkcji liniowej. Zadania banalne, poza jednym, z którym nie jestem pewien odpowiedzi. Oto treść: Jaś wyszedł z domu o 14.00. Szedł ze stałą prędkością 8km/h. Staś wyszedł z domu o 14.30. Jec...
 dawid.barracuda  9
 Funcja zapis min
Witam, potrzebuje pomocy przy zadaniu: Zapis min {a,b} nie większą z liczb a i b. Na przykład: min {3-2}=-2; min\{ \sqrt{2} , \sqrt{5} \} = \sqrt{2} . Oblicz, o ile istnieją, miejsca zerowe funkcji f danej wzorem [tex...
 unnFabian  3
 Wojewódzki konkurs matematyczny gimnazja opole 2006
Mam problem bo dostałem od nauczycielki kopie konkursu z 2006. Jestem w 3 gimnazjum i podejrzewam że już po tej klasie będziemy uczyć się funkcji. Są one dość trudne szukałem informacji na wikipedii ale z tamtąd się nie nauczę bo jest skomplikowanym ...
 woren94  2
 Niezrozumiały zapis funkcji liniowej określonej wzorem.
Witajcie. Dość dawno nie miałem do czynienia z funkcją liniową, ale niestety to powróciło jak bumerang. Otóż muszę rozwiązać takowe zadanie: Funkcja f określona jest wzorem: f&#40;x&#41; = \begin{cases} -...
 adam2233  8
 Nierownosc z 2 niewiadomymi - zapis
Jak poprawnie zapisac rozwiazanie nierownosci: 2 \le ||x+y|-|x-y|| \le 4 ?...
 Kikz  0
 co oznacza taki zapis?
tak jak w temacie: f: \rightarrow R_+ = { {x: x&gt;0} } dziedzina to x \in &lt;0,b&gt; a zbiór wartości R_+ ?...
 Mortify  3
 Analityczny zapis sygnału.
Witam, Nie mogę zrozumieć takiego zapisu funkcji: x&#40;t&#41;=2*1&#40;t&#41;+t*1&#40;t&#41;-7*1&#40;t-4&#41;-2&#40;t-8&#41;1&#40;t-8&#41;+&#40;t-11&#41;1&#40;t-11&#41; Jak mam patrzeć na te funkcje i narysować wykres? ...
 bigben  1
 Zapis przedziałów monotoniczności funkcji
Przerabiam to teraz na lekcjach, ale już mam pewne niejasności dotyczące wyznaczania przedziałów, a dokładniej nawiasów zamkniętych i otwartych. Dajmy na przykład: mam prostą funkcję &#402;(x) = |x| Przedział, dla którego f...
 MuKuL  4
 relacja równoważności, zapis
\mathbb{Q} to zbiór wielomianów jednej zmiennej (oznaczanej przez t) o współczynnikach wymiernych. Wobec tego \mathbb{Q}^2 to zbiór par takich wielomianów. Z...
 annavg  3
 [MIX] Mix matematyczny (4)
No, pora na część czwartą. Zadania mają umiarkowany stopień trudności, uznałem, że trudność ostatniego mix-a była trochę za wysoka i ja będę dawał zadania nieco bardziej przystępne (co wcale nie oznacza, że są proste) ...
 Piotr Rutkowski  15
 Nowy wzór matematyczny
Witam wszystkich. To chyba będzie jeden z niewielu (jeśli nie pierwszy) taki post, gdzie problemem nie jest to, jak użyć jakiegoś wzoru, ale jak go Udowodnić. To pewnie zabrzmi głupio, ale parę lat temu zauważyłem, siedząc przed telewizorem i oglądaj...
 WacekFromTHC  6
 Słupski Regionalny Konkurs Matematyczny
Witam Z tego co wiem, dziś odbył się 1 etap tego konkursu dla klas I i II liceum. Brał ktoś udział? Ja niestety nie mogłem (choroba). Jeśli byście mogli, to prosiłbym o skany zadań. Ciekawy jestem co mnie ominęło ...
 Dejmian  0
 Niezrozumiały zapis równania
\frac{d ^{2} y}{dx ^{2}} -2 \frac{dy}{dx}+y = e^{x} } Jak to zapisać po ludzku? Wiem że \frac{dy}{dx} =y&#39;, ale jak to jest z \frac{d ^{2} y}{dx ^{2}} ?!...
 diego_maradona  3
 Czym sie rózni zapis zawiera sie a należy do zbioru?
A=\lbrace \lbrace 1,2,3,4 \rbrace , 1,2,3,4,5,6 \rbrace B= \lbrace 1,2,3,4 \rbrace A taki przyklad? Czy B \in A?...
 rolnik41  13
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com