[ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 13 mar 2009, o 22:09 
Użytkownik

Posty: 3
Hej wszystkim.
Mam pewien mały problem... można by powiedzieć natury technicznej. Wkopałem się w zrobienie prezentacji matematycznej dla uczniów 6 klasy podstawówki, ale szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia co mógłbym zrobić. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł, czym można by ich ewentualnie zainteresować(przynajmniej tą ścisłą część), z góry wielkie dzięki :wink:

P.S. heh właściwie nie byłem pewien gdzie wcisnąć ten temat, ale tu chyba najbardziej pasuje.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 13 mar 2009, o 23:22 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Możesz pokazać im, jaki "kosmos matematyczny" zastaną w liceum. Dobrym przykładem byłyby dowody na objętość brył czy wektory. "Prezentacja z matematyki" - ciekawy projekt na koniec podstawówki.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 14 mar 2009, o 11:12 
Użytkownik

Posty: 3
hehe... raczej mam ich zachęcić, a nie przestraszyć... chociaż projekt o bryłach będzie w sam raz... tak myślę. Dzięki wielkie
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 14 mar 2009, o 13:23 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 8607
Lokalizacja: Częstochowa
Zawsze możesz zacząć temat o liczbach. Nie wiem co jest obecnie w programie szóstoklasistów :P Liczba \pi (Eulera trudno by było :> ), wymierne/niewymierne, udowodnić, że w skończonym przedziale jest nieskończenie wiele liczb, udowodnić, że liczba 0,(9)=1 i np. zwieńczyć swój wykład liczbami zespolonymi.

Życzę powodzenia,
pozdrawiam.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 19:26 
Użytkownik

Posty: 3
Hehe, dzięki wszystkim zrobiłem po trochu wszystkiego :)
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 21:22 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
Ja w objętości nie widzę nic ciekawego :D Liczby kojarzą mi się z algebrą a dalej z teorią liczb, co powoduje u mnie gorączkę i zawroty głowy (dobrze że dzieci z 6 klasy nic o tym nie wiedzą).

Liczby zespolone i liczba Eulera, to tego nawet w liceum nie zobaczą! Co dopiero w gimnazjum.

Co można pokazać 6 klasie z matematyki, szczerze to prawie nic nie wiele. Mi się zawsze podobały rzeczy z równolicznością zbiorów (fajne cyrki z tego są). Ale w 6 klasie za wcześnie.

Co mamy w gimnazjum, równania kwadratowe układy równań, trochę geometrii. Geometria może być fajna jak znajdziesz fajne przykłady. Np świetne jest to:

http://www.obrazky.pl/obrazky/dziura-tr ... ZKY.PL.jpg

Fajne, kolorowe, zabawowe.

Co do reszty działów to raczej nie ma tam szalu. Dzieciaki lubią gry, najlepiej komputerowe. Ja bym tym ich zaciekawiał. Albo dlaczego tak ciężko wygrać w lotka (niby tutaj potrzeba prawdopodobieństwa, ale tak banalnego że dzieciaki mogą ogarnąć).

Ciężko powiedzieć co jest śmiesznego i zabawnego w matematyce. Ale jak im wyjdziesz z niewymiernościami e i pi oraz liczbami zespolonym. To na gromkie brawa nie licz :D
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 21:43 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 8607
Lokalizacja: Częstochowa
Cytuj:
Co mamy w gimnazjum, równania kwadratowe


Ja symbolu \Delta do liceum nie miałem szansy zauważyć.

Co do prawdopodobieństwa z totkiem to nawet bym się nie odważył im tego demonstrować :P

Szczerze mówiąc, to patrząc po programie, w 6 klasie podstawówki można co najwyżej pokazać jak się ułamki skracają, albo pomalować szlaczki :>

Co do tych rysunków, to świetny pomysł. Jest wiele takich rysunkowych paradoksów.

Zawsze można im dać kilka żetonów z Pokemonami- z pewnością dostarczy im to nie lada frajdy.


Pozdrawiam.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 23:46 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
miki999 napisał(a):
Ja symbolu \Delta do liceum nie miałem szansy zauważyć.
...
Szczerze mówiąc, to patrząc po programie, w 6 klasie podstawówki można co najwyżej pokazać jak się ułamki skracają, albo pomalować szlaczki :>


Fakt delta jest w 2 klasie, ... ale liceum.
Program podstawówki już streściłeś w sumie.

miki999 napisał(a):
Co do tych rysunków, to świetny pomysł. Jest wiele takich rysunkowych paradoksów.


Dziękuje, że stwierdzenie faktu ;)

miki999 napisał(a):
Zawsze można im dać kilka żetonów z Pokemonami- z pewnością dostarczy im to nie lada frajdy.


To nie głupia myśl, jeśliby do tych pokemonów dodać coś z matematyki to byłoby spoko.

PS: To młodsze pokolenie nawet chyba nie wie co to pokemony... ale to były czasy jak się w korytarzach na przerwach grało w pokemony... piękne to były czasy
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 20 mar 2009, o 14:06 
Korepetytor
Avatar użytkownika

Posty: 3454
Lokalizacja: Warszawa
Pamiętam, że były takie okrągłe żetony z pokemonami :D

Możesz spróbować wyprowadzić wzór na pole i obwód koła, tylko nie mówiąc nic o całce, ale np. wprowadzić co to jest liczba pi. wziąć jakieś dwoje dzieci, żeby mierzyły sznurkiem obwód koła, a drugie niech zmierzy średnicę itp. )oczywiście kilka różnych kół :D
dzieciaków zainteresuje, że takie same wyniki będą ;D (powinno ich zainteresować :D)
A później rozciąć koło na kilka(naście) odcinków i pokazać co i jak :D

Nie wiem tylko czy z organizacją tego Ci się uda :D.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 23 mar 2009, o 23:46 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Frey, ty grałeś w pokemony. Ludziom to potrafią towary wciskać. Ja pamiętam, że całe osiedle zbierało się na Songo. Ja po pierwsze nie mogłem natrafić na to w telewizji, a po drugie jak już to zobaczyłem, to pożal się Boże, co to było. Jakieś kukły latające z jednej planety na drugą. Szacuneczek, ale to nie jest w moim guście.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 24 mar 2009, o 00:04 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
W pokemony grałem i się tego nie wstydzę.

Jeśli mówisz o DragonBallu, bo ciężko mi się domyśleć o co Ci chodzi. To radzę obejrzeć ta bajkę, bo moim zdaniem takich bajek obecnie brakuje. Teraz mamy tylko jakiś dziwactwa głupie albo "camp rock'i". Dragon Ball to klasa sama dla siebie, naprawdę bardzo dobre anime. Radzę obejrzeć i choć Dragon Ball na początku może wydawać się bardzo dziecinny, to jednak "wraz z widzem" bardzo dorasta.

Nie dużo to ma do matematyki, ale trudno muszę bronić Dragon Balla :P
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 24 mar 2009, o 00:57 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Trafiłem w sedno sprawy. Dragon Balla też uwielbiasz. A lubiłeś grać w automaty w publicznych lokalach, nazywane u nas "fliprami", nie wiem jak się ogólnie przyjęło nazywać takie miejsca. Tam też było dużo gierek japońskich, tyle, że ja w nie grałem, a patrzyłem, jak pykają w to koledzy. Kojarzę jedynie Tekkena i tyle. Można sobie tym było mózg zlasować. Nędza.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 24 mar 2009, o 10:41 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
Maciek.mat napisał(a):
Trafiłem w sedno sprawy. Dragon Balla też uwielbiasz.


Jakiej sprawy?
"Co" też uwielbiam?

Nie pochodzę z dużego miasta, wiec u nas rozrywki na "automatach" raczej nie było. Może z raz albo dwa razy grałem w życiu.

Tak przy okazji, czy ty normalny jesteś choć trochę? Wyrzucasz mi to że byłem dzieckiem? Jak byłem dzieckiem myślałem jak dziecko, nie chciałem zgłębiać fizyki kwantowej ani równań pięćsetnego stopnia. Co w tym złego niby?

Uważasz się za nie wiadomo kogo, "mówisz" jakieś głupoty nikomu nie potrzebne i myślisz że jesteś kimś, bo nie bawiłeś się albo że wiesz coś o dzieleniu przez zero.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 25 mar 2009, o 20:48 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Sednem sprawy jest tu lubienie Dragon Balli, Pokemonów i jeszcze innych rozrywek, którymi mnie nie zaskoczyłeś, bo kiedy coś wspomniałeś o Pokemonach, to od razu wiedziałem, że lubisz te klimaty. Sam napisałeś o klasie Dragon Balla, więc to uwielbiasz, tak jak te Pokemony.
Skierniewice są całkiem dużym miastem, masz je pod avatarem. Nie wiem, co ma małe miasto do grania w automaty?
Kolejny akapit. Jestem w sumie normalny, tak samo, za jakiego Ty się uważasz i się nie urodziłem w wieku 18 lat, więc miałem za sobą widoki grających dzieci w pokemony w szkole. Tyle, że ja wolałem postrzelać z łuku (własnej roboty) i pobiegać po podwórku, a nie być anemią, która ma kolekcję bulbazaurów pochodzących z chrupek. Na takich wyglądały mi dzieci grające w pokemony. Miałem po prostu inne zainteresowania. Nie były to kwanty, ani równania pięćsetnego stopnia, ale w wieku 10-12 lat było mi trochę za późno.
"Wstąpiłem" na to forum, żeby trochę sobie popisać. Nie wiem, co mam z Twoich postów wyczytywać? Jakieś mądrości i przesłanki, czy ma to być normalna gadka, jak to zwykle bywa na forach? Jakoś to, co piszę działa Ci na nerwy, a nie działają inne posty całkiem podobne pod względem języka do moich. Dziwne to. Przyczepiłeś się do dzielenia przez zero, bo twierdzę inaczej, niż nauczyciele, na gadaniu których się wychowałeś. A mam całkiem w tym niezłe spostrzeżenia i to już od dawna.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Projekt z matematyki dyskretnej
Na uczelni w pierwszym semestrze miałem przedmiot zwany Matematyką Dyskretną, prawie nikt nic z tego nie kumał, ale 90% ludzi przeszło. W drugim semie wkleili nam projekt z matematyki dyskretnej. Ma to wyglądać tak: wybieram temat, szukam o tym w ksi...
 ziggurad  0
 Projekt 2: Kratowe preduale \ell_1
To moje drugie pytanie wrzucone tu w ramach naszej wersji polymathu. Poprzednie nie spotkało się z zainteresowaniem, więc postanawiam zmienić nieco tematykę. Niech X,Y będą przestrzeniami Banacha...
 Spektralny  2
 Projekt 1: Aksjomat wyboru a bazy Hamela.
Elementarne zastosowanie lematu Kuratowskiego-Zorna (a więc, aksjomatu wyboru w przebraniu) pozwala udowodnić, że każda przestrzeń liniowa nad dowolnym ciałem ma bazę Hamela (zbiór wektorów w danej przestrzeni pozwalający na ...
 Spektralny  4
 Projekt ze statystyki opisowej
Witam serdecznie, jestem nowa na tym forum i chciałabym zasięgnąć pomocy od specjalistów Mam wykonać projekt ze statystyki opisowej, oto jego treść: Należy zbierać...
 majenka15  0
 Projekt dwu-podporowego wału maszynowego
Moment przyłożony do koła napędzającego jest równy sumie momentów na kołach pędzonych....
 Damianovsky  12
 Projekt o wymiarach
Projekt o wymiarach szer. 8m dług. 12m . Przepisy wymagają aby odległośc ściany od ogrodzenia działki była mniejsza niż 4 m . Jaka jest najmniejsza powierzchnia działki na której ten dom można postawic. Powierzchnię podaj w arach. Bardzo chciałabym ...
 Moniczka009  1
 Projekt PKiEM - "szubienica"
Witam, mam do wykonania projekt z Podstaw Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn. http://i.imgur.com/AAjYD.jpg?1301 Jakie parametry trzeba tu policzyć i w jaki sposób?...
 irobertm  3
 [dyskusja] Projekt Kompendium Forum matematyka.pl
Urodzil sie pomysl zbudowania na naszym forum swego rodzaju kompendium wiedzy matematycznej. Mialoby to ulatwic zarowno zdobywanie potrzebnych informacji przez Userow jak rowniez uskutecznic i ulatwic prace zespolowi matematyki.pl. Jak bedzie to wygl...
 marshal  9
 Projekt na mechanikę z tarcia
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/547/dbl2.jpg Dwa podukłady proste uwolnione od więzów...
 xfighter93  9
 Projekt latawca
Na rysunku przedstawiono projekt poszycia latawca, które ma być wycięte z prostokątnego arkusza pergaminu. Poszycie ma kształt deltoidu. Oblicz a) długość krótszego boku latawca; b) długości l_{1} i l_{2}...
 myszka666  3
 Projekt Suwnicy - obliczenia
Witam! Miałem w technikum takie dodatkowe zadanie o projekcie suwnicy. Jest trochę ponad program, ale interesuje mnie jak wyglądałoby rozwiązanie abym mógł zobaczyć co skąd się bierze. Chodzi jedynie o obliczenia, bez rysunków projektowych. Rysunek ...
 Dzwienkoswit  2
 Projekt dotyczący rozkładu prawdopodobieństwa
Cześć i czołem! Na statystykę mam przygotować projekt o następującej treści: Ocenić, czy rozkład liczb losowanych w Lotto (Duży lotek) jest losowy. Dane pobrałam ze strony Lotto, czyli ilość wystąpień dla każdej, poszczególnej liczby oraz liczbę w...
 Assassin-Girl  3
 projekt na statystyke
Witam mam problem ze zrobieniem tych zadań czy ktoś mógłby je rozwiązać Zad1. Czas oczekiwania na połączenie telefoniczne z pewnym biurem jest zmienną losową o rozkładzie normalnym o średniej równej 45 sekund z odchyleniem standardowym 10 sekund. ...
 AdaAmo_18  0
 Grafika Rekurencyjna - projekt
Witam (Nie wiem czy napisałem w dobrym, dziale, jeżeli nie to proszę o przeniesienie do właściwego). Jestem na I roku studiów Informatycznych, dostaliśmy prace w trzyosobowych grupach. Jest to projekt - prezentacja w Power...
 przemotco  3
 projekt informatyczny - wyliczenie wartości funkcji tryg.
Nie wiem w jaki języku ma być implementacja ale funkcje trygonometryczne chyba są domyślnie na liście komend?! klasyczna pętla: for n=0 to 4 sin(x+n*dx) cos(x+n*dx) Wydaje mi sie że pkt. 3 to kontynuacja pkt. 2 ...
 czarny1989  5
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com