szukanie zaawansowane
 [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 13 mar 2009, o 21:09 
Użytkownik

Posty: 3
Hej wszystkim.
Mam pewien mały problem... można by powiedzieć natury technicznej. Wkopałem się w zrobienie prezentacji matematycznej dla uczniów 6 klasy podstawówki, ale szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia co mógłbym zrobić. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł, czym można by ich ewentualnie zainteresować(przynajmniej tą ścisłą część), z góry wielkie dzięki :wink:

P.S. heh właściwie nie byłem pewien gdzie wcisnąć ten temat, ale tu chyba najbardziej pasuje.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 13 mar 2009, o 22:22 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Możesz pokazać im, jaki "kosmos matematyczny" zastaną w liceum. Dobrym przykładem byłyby dowody na objętość brył czy wektory. "Prezentacja z matematyki" - ciekawy projekt na koniec podstawówki.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 14 mar 2009, o 10:12 
Użytkownik

Posty: 3
hehe... raczej mam ich zachęcić, a nie przestraszyć... chociaż projekt o bryłach będzie w sam raz... tak myślę. Dzięki wielkie
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 14 mar 2009, o 12:23 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 8608
Lokalizacja: Częstochowa
Zawsze możesz zacząć temat o liczbach. Nie wiem co jest obecnie w programie szóstoklasistów :P Liczba \pi (Eulera trudno by było :> ), wymierne/niewymierne, udowodnić, że w skończonym przedziale jest nieskończenie wiele liczb, udowodnić, że liczba 0,(9)=1 i np. zwieńczyć swój wykład liczbami zespolonymi.

Życzę powodzenia,
pozdrawiam.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 18:26 
Użytkownik

Posty: 3
Hehe, dzięki wszystkim zrobiłem po trochu wszystkiego :)
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 20:22 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
Ja w objętości nie widzę nic ciekawego :D Liczby kojarzą mi się z algebrą a dalej z teorią liczb, co powoduje u mnie gorączkę i zawroty głowy (dobrze że dzieci z 6 klasy nic o tym nie wiedzą).

Liczby zespolone i liczba Eulera, to tego nawet w liceum nie zobaczą! Co dopiero w gimnazjum.

Co można pokazać 6 klasie z matematyki, szczerze to prawie nic nie wiele. Mi się zawsze podobały rzeczy z równolicznością zbiorów (fajne cyrki z tego są). Ale w 6 klasie za wcześnie.

Co mamy w gimnazjum, równania kwadratowe układy równań, trochę geometrii. Geometria może być fajna jak znajdziesz fajne przykłady. Np świetne jest to:

http://www.obrazky.pl/obrazky/dziura-tr ... ZKY.PL.jpg

Fajne, kolorowe, zabawowe.

Co do reszty działów to raczej nie ma tam szalu. Dzieciaki lubią gry, najlepiej komputerowe. Ja bym tym ich zaciekawiał. Albo dlaczego tak ciężko wygrać w lotka (niby tutaj potrzeba prawdopodobieństwa, ale tak banalnego że dzieciaki mogą ogarnąć).

Ciężko powiedzieć co jest śmiesznego i zabawnego w matematyce. Ale jak im wyjdziesz z niewymiernościami e i pi oraz liczbami zespolonym. To na gromkie brawa nie licz :D
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 20:43 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 8608
Lokalizacja: Częstochowa
Cytuj:
Co mamy w gimnazjum, równania kwadratowe


Ja symbolu \Delta do liceum nie miałem szansy zauważyć.

Co do prawdopodobieństwa z totkiem to nawet bym się nie odważył im tego demonstrować :P

Szczerze mówiąc, to patrząc po programie, w 6 klasie podstawówki można co najwyżej pokazać jak się ułamki skracają, albo pomalować szlaczki :>

Co do tych rysunków, to świetny pomysł. Jest wiele takich rysunkowych paradoksów.

Zawsze można im dać kilka żetonów z Pokemonami- z pewnością dostarczy im to nie lada frajdy.


Pozdrawiam.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 19 mar 2009, o 22:46 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
miki999 napisał(a):
Ja symbolu \Delta do liceum nie miałem szansy zauważyć.
...
Szczerze mówiąc, to patrząc po programie, w 6 klasie podstawówki można co najwyżej pokazać jak się ułamki skracają, albo pomalować szlaczki :>


Fakt delta jest w 2 klasie, ... ale liceum.
Program podstawówki już streściłeś w sumie.

miki999 napisał(a):
Co do tych rysunków, to świetny pomysł. Jest wiele takich rysunkowych paradoksów.


Dziękuje, że stwierdzenie faktu ;)

miki999 napisał(a):
Zawsze można im dać kilka żetonów z Pokemonami- z pewnością dostarczy im to nie lada frajdy.


To nie głupia myśl, jeśliby do tych pokemonów dodać coś z matematyki to byłoby spoko.

PS: To młodsze pokolenie nawet chyba nie wie co to pokemony... ale to były czasy jak się w korytarzach na przerwach grało w pokemony... piękne to były czasy
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 20 mar 2009, o 13:06 
Korepetytor
Avatar użytkownika

Posty: 3454
Lokalizacja: Warszawa
Pamiętam, że były takie okrągłe żetony z pokemonami :D

Możesz spróbować wyprowadzić wzór na pole i obwód koła, tylko nie mówiąc nic o całce, ale np. wprowadzić co to jest liczba pi. wziąć jakieś dwoje dzieci, żeby mierzyły sznurkiem obwód koła, a drugie niech zmierzy średnicę itp. )oczywiście kilka różnych kół :D
dzieciaków zainteresuje, że takie same wyniki będą ;D (powinno ich zainteresować :D)
A później rozciąć koło na kilka(naście) odcinków i pokazać co i jak :D

Nie wiem tylko czy z organizacją tego Ci się uda :D.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 23 mar 2009, o 22:46 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Frey, ty grałeś w pokemony. Ludziom to potrafią towary wciskać. Ja pamiętam, że całe osiedle zbierało się na Songo. Ja po pierwsze nie mogłem natrafić na to w telewizji, a po drugie jak już to zobaczyłem, to pożal się Boże, co to było. Jakieś kukły latające z jednej planety na drugą. Szacuneczek, ale to nie jest w moim guście.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 23 mar 2009, o 23:04 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
W pokemony grałem i się tego nie wstydzę.

Jeśli mówisz o DragonBallu, bo ciężko mi się domyśleć o co Ci chodzi. To radzę obejrzeć ta bajkę, bo moim zdaniem takich bajek obecnie brakuje. Teraz mamy tylko jakiś dziwactwa głupie albo "camp rock'i". Dragon Ball to klasa sama dla siebie, naprawdę bardzo dobre anime. Radzę obejrzeć i choć Dragon Ball na początku może wydawać się bardzo dziecinny, to jednak "wraz z widzem" bardzo dorasta.

Nie dużo to ma do matematyki, ale trudno muszę bronić Dragon Balla :P
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 23 mar 2009, o 23:57 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Trafiłem w sedno sprawy. Dragon Balla też uwielbiasz. A lubiłeś grać w automaty w publicznych lokalach, nazywane u nas "fliprami", nie wiem jak się ogólnie przyjęło nazywać takie miejsca. Tam też było dużo gierek japońskich, tyle, że ja w nie grałem, a patrzyłem, jak pykają w to koledzy. Kojarzę jedynie Tekkena i tyle. Można sobie tym było mózg zlasować. Nędza.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 24 mar 2009, o 09:41 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 3302
Lokalizacja: Skierniewice
Maciek.mat napisał(a):
Trafiłem w sedno sprawy. Dragon Balla też uwielbiasz.


Jakiej sprawy?
"Co" też uwielbiam?

Nie pochodzę z dużego miasta, wiec u nas rozrywki na "automatach" raczej nie było. Może z raz albo dwa razy grałem w życiu.

Tak przy okazji, czy ty normalny jesteś choć trochę? Wyrzucasz mi to że byłem dzieckiem? Jak byłem dzieckiem myślałem jak dziecko, nie chciałem zgłębiać fizyki kwantowej ani równań pięćsetnego stopnia. Co w tym złego niby?

Uważasz się za nie wiadomo kogo, "mówisz" jakieś głupoty nikomu nie potrzebne i myślisz że jesteś kimś, bo nie bawiłeś się albo że wiesz coś o dzieleniu przez zero.
Góra
Mężczyzna Offline
 Tytuł: PROJEKT
PostNapisane: 25 mar 2009, o 19:48 
Użytkownik

Posty: 245
Lokalizacja: Olecko
Sednem sprawy jest tu lubienie Dragon Balli, Pokemonów i jeszcze innych rozrywek, którymi mnie nie zaskoczyłeś, bo kiedy coś wspomniałeś o Pokemonach, to od razu wiedziałem, że lubisz te klimaty. Sam napisałeś o klasie Dragon Balla, więc to uwielbiasz, tak jak te Pokemony.
Skierniewice są całkiem dużym miastem, masz je pod avatarem. Nie wiem, co ma małe miasto do grania w automaty?
Kolejny akapit. Jestem w sumie normalny, tak samo, za jakiego Ty się uważasz i się nie urodziłem w wieku 18 lat, więc miałem za sobą widoki grających dzieci w pokemony w szkole. Tyle, że ja wolałem postrzelać z łuku (własnej roboty) i pobiegać po podwórku, a nie być anemią, która ma kolekcję bulbazaurów pochodzących z chrupek. Na takich wyglądały mi dzieci grające w pokemony. Miałem po prostu inne zainteresowania. Nie były to kwanty, ani równania pięćsetnego stopnia, ale w wieku 10-12 lat było mi trochę za późno.
"Wstąpiłem" na to forum, żeby trochę sobie popisać. Nie wiem, co mam z Twoich postów wyczytywać? Jakieś mądrości i przesłanki, czy ma to być normalna gadka, jak to zwykle bywa na forach? Jakoś to, co piszę działa Ci na nerwy, a nie działają inne posty całkiem podobne pod względem języka do moich. Dziwne to. Przyczepiłeś się do dzielenia przez zero, bo twierdzę inaczej, niż nauczyciele, na gadaniu których się wychowałeś. A mam całkiem w tym niezłe spostrzeżenia i to już od dawna.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Projekt 1: Aksjomat wyboru a bazy Hamela.
Elementarne zastosowanie lematu Kuratowskiego-Zorna (a więc, aksjomatu wyboru w przebraniu) pozwala udowodnić, że każda przestrzeń liniowa nad dowolnym ciałem ma bazę Hamela (zbiór wektorów w danej przestrzeni pozwalający na ...
 Spektralny  4
 Projekt z matematyki dyskretnej
Na uczelni w pierwszym semestrze miałem przedmiot zwany Matematyką Dyskretną, prawie nikt nic z tego nie kumał, ale 90% ludzi przeszło. W drugim semie wkleili nam projekt z matematyki dyskretnej. Ma to wyglądać tak: wybieram temat, szukam o tym w ksi...
 ziggurad  0
 Projekt 2: Kratowe preduale \ell_1
To moje drugie pytanie wrzucone tu w ramach naszej wersji polymathu. Poprzednie nie spotkało się z zainteresowaniem, więc postanawiam zmienić nieco tematykę. Niech X,Y będą przestrzeniami Banacha...
 Spektralny  2
 Projekt algorytmu i złożoność obliczeniowa
Sortowano(A, n) for i=1 to n - 1 do for j=1 to n - i do A[j] > A[j+1] then Zamiana A[j] z A[j+1] Załóżmy dla takiego przypadku ? Wydaje mi się, że stwierdzenie ile razy wykona się ...
 gizmo1985  24
 Kratownica- projekt węzła
Muszę wkrótce oddać projekt semestralny- rozwiązanie kratownicy wraz z doborem materiału na pręty, obliczeniem przekrojów prętów, długości spoin i zaprojektowaniem węzła. Prowadzący zajęcia nijak ułatwia nam wykonanie projektu, stąd też nad wszystkim...
 emiiily  2
 Projekt z exela
Witam! Mam pytanie odnośnie exela. Potrzebuję pomocy przy projekcie z exela. Otóż mam zrobić arkusz, który będzie przedstawiał własności funkcji f(x)= \frac{1}{ax ^{2}+bx+c}. - Zrobiłem pokrętła żeby zmienia...
 tolek  0
 MatLab projekt
Witam Koledzy pomocy Mam mały problem. Otóż muszę zrobić projekt w programie MatLab. Temat projektu: Zagadnienia algebry liniowej- analiza spektralna, rozkłady multiplikatywne na macierze trójkątne, obliczanie wyznaczników i macierzy odwrotnej. Nie...
 mar8808  0
 NPV - który projekt bardziej opłacalny?
Witajcie! Mam jedno pytanie do zadania, które właśnie liczę. Zadanie poniżej. Zakładamy, że obecna stopa procentowa wynosi 3,2%. Za pięć lat planuje się uruchomienie inwestycji, która wymaga dysponowaniem funduszem 250 tys. złotych. Przeanalizuj tr...
 patpat71  0
 Granica Funkcji, Asymptoty, Monotoniczność=Projekt z Analizy
Witajcie, mam do wykonania projekt z Analizy, ile pamiętałam z Liceum tyle zrobiłam gdyby ktoś mógł pokazać mi jak rozwiązać zadania których sama nie byłam w stanie zrobić, byłabym wdzięczna: wzór funkcji f(x)= [tex:c...
 kamilka-kinia  6
 Najwytrzymalsza kratownica - projekt do przygotowania.
Witam. Przydałaby się pomoc kogoś kreatywnego. Potrzebuję zaprojektować jak najwytrzymalszą kratownicę przestrzenną w kształcie wieży o wysokości 500mm, średnicy w podstawie max 300mm a w szczycie max 90mm dostosowanej do obciążenia z góry przyłożo...
 adil  2
 projekt z algebry liniowej i geometrii analitycznej
Witam, znajdzie ktoś chwilkę zeby mi pomóc sie uporać z projektem, chodiz mi o to ze za pomoca Deriva mam zrobic 3 zadania, wykorzystujac oczywiscie tamte fukcje, ale czynnosci musze po kolei rozpiac, co robie i dlaczego, na jakie twierdzenia sie pow...
 fitdancer  1
 Przestrzenny układ sił w Budowie Maszyn(projekt)
Witam. Bardzo bym prosił o sprawdzenie równań do zadania: Zamieszczam zdjęcie : http://zapodaj.net/95435eb946d1e.jpg.html 1.\sum_[/tex:1syoor...
 Robert280214  3
 projekt "matematyka wokół nas"
Zabieram się za projekt mówiący o tym, że matematykę możemy odnaleźć wszędzie, w każdej dziedzinie życia. W związku z tym proszę o pomoc: może macie jakieś ciekawe pomysły albo możecie polecić jakąś literature na ten temat?...
 trambo  5
 Mechanika projekt
Witam.pierwszy raz zdaza mi sie o coś takiego prosic ale jestem zmuszony z braku czasu i umiejetności. musze zrobić projekt w ppt -> max 15 slajdów z ( Złożony stan naprężenia, Naprężenia główne, koło Mohra) dysponuje teoria i wyprowadzeniami wzo...
 dydek1  1
 Ostateczna Rozgrywka: Projekt Globalnego Zniewolenia
Niesamowity film dokumentalny! Naprawdę, po prostu musicie go obejrzeć... http://vide...
 Platonik  11
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com