szukanie zaawansowane
 [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Kobieta Offline
PostNapisane: 27 lut 2010, o 19:03 
Użytkownik

Posty: 181
Lokalizacja: Kraków
Z tegorocznej matury (także rozszerzonej) z matematyki całkowicie wyleciały cotangensy. Wie ktoś może o co chodzi? Ma to jakieś (nawet zawiłe) wytłumaczenie lub czy jest to wstęp do jakiejś większej akcji w stylu wyrzucenia w ogóle funkcji trygonometrycznych? A jeśli to drugie to czy chcą nas przyzwyczajać i co roku ujmować jedną :D

Pozdrawiam
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 27 lut 2010, o 19:27 
Użytkownik

Posty: 1659
Lokalizacja: Skierniewice/Rawa Maz.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie gdyż jak wiemy:
ctgx= \frac{1}{tgx}.
Z drugiej strony idąc tym tropem "Oni" mogą później usunąć tg bo jak wiemy:
tgx= \frac{sinx}{cosx}
Idąc dalej tym tropem możemy usunąć sinus albo cosinus bo mając jeden drugi policzymy z jedynki trygonometrycznej.
Dla mnie mogą usunąć oby tylko nie zadawali później głupich pytań typu: " A skąd wiedziałeś ile wynosi ctg \frac{ \pi}{3}. Powinieneś wyliczyć go z tg! " itd.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 27 lut 2010, o 21:36 
Gość Specjalny

Posty: 1996
Lokalizacja: Warszawa/Stalowa Wola
Oficjalnie nie ma cotangensa, ale w zadaniach będzie się właśnie pojawiać jako \frac{1}{tgx} czy \frac{cosx}{sinx}. Po co to robią? Nie wiem, jak dla mnie idiotyzm, jak cała reszta okrajania materiału. Podobna sytuacja jest z funkcją logarytmiczną/wykładniczą i paroma innymi rzeczami - wywalone, ale pojawią się w innej formie tak, że trzeba będzie trochę więcej niż do tej pory kombinować. Moim zdaniem zamiast w taki sztuczny sposób zwiększać poziom trudności powinni dać 2-3 naprawdę trudne zadania, nad którymi naprawdę trzeba by pomyśleć, wyszłoby wszystkim na dobre.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 27 lut 2010, o 23:14 
Użytkownik

Posty: 176
ja już nie rozumiem tegorocznej matury zupełnie. Śmiech na sali i tyle...
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2010, o 00:40 
Użytkownik

Posty: 298
Lokalizacja: Polska
A ja dołożę, że w programie międzynarodowej matury IB prowadzonej przez kilka szkół w Polsce, zgodnej z międzynarodowym programem przygotowującym do matury, pojęcia cotangensa zostało "wymazane".
Tak na marginesie.

Pozdrawiam
pingu
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 28 lut 2010, o 13:57 
Użytkownik

Posty: 181
Lokalizacja: Kraków
Ok, czyli równamy się do reszty Europy, to już jakieś wytłumaczenie. Ale w sumie teraz rodzi się pytanie po co usunęły go osoby układające maturę międzynarodową.
Na marginesie szkoda świata, za paredziesiąt lat zabraknie odpowiednio wykształconcyh naukowców by iść do przodu... ;)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2010, o 15:32 
Użytkownik

Posty: 120
fivi91, nie przesadzaj... :)

Przecież to, że czegoś nie ma na maturze, to nie znaczy, że nie można się samemu tego nauczyć.
Jak komuś naprawdę zależy na matematyce, to nie jest to żaden problem. Kwestia chęci i pracy.

Chyba lepiej, żeby byli to naukowcy "z powołania", a nie z przymusu, prawda? :)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2010, o 15:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 4105
Lokalizacja: Poznań
Niestety wszelkie próby upraszczania podstawy programowej zawsze kończyły się, kończą i będą kończyły katastrofą. Przyczyna nader prosta. Im niższy pułap jeśli chodzi o zdobycie pozytywnej najniższej możliwej oceny, tym mniejszy wysiłek intelektualny będzie podejmowany przez dosyć szerokie grono uczniów. Z uwagi na swoje "zlewcze" podejście część z nich nie będzie w stanie nawet tego osiągnąć, w rezultacie statystyki ocen w skali kraju będą coraz gorsze. Aby je polepszyć wystarczy obniżyć wymagania...itd.
Pytanie nie brzmi: "Czym to się skończy?" Bo tu nie chodzi o jakąś bliżej nieokreślona przyszłość. To się dzieje na naszych oczach od kilku lat. Pytanie brzmi kiedy ten trend się skończy i ktoś wreszcie przejrzy na oczy, by odwrócić ten proces?
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 system stało i zmiennopozycyjny
16 w zmiennopozycyjnym to Matysa cecha 10000,001 293 to Matysa cecha 100100101,010 mógłby mi ktoś napisać czy te liczby są dobrze w systemie zmiennopozycyjnym? A jeżeli nie to proszę napisać jak się to przekształca. Prosiłbym ...
 edek86  0
 13 odcinków...jak to sie stało że jeden zniknął ??
Narysuj na kawałku kartonu 13 równo oddalonych od siebie odcinków o długości 1 cm każdy. Przetnij karton na ukos w taki sposób, żeby linia cięcia przechodziła przez początek pierwszego odcinka i koniec ostatniego. Po przecięciu kartonu przesuń je...
 drtopolino  6
 Co sie stało z shoutboksem?
Od 2 dni nie widzę shoutboksa Dlaczego ? wyłączyłem sobie to jakos sam ? (jak ...
 kolanko  9
 Co się stało z edycją?
Co się stało z edycją, kiedyś można było edytować posty kiedy się chciało co było bardzo wygodne, czemu teraz po kilku chwilach nie mogę z edytować swojego własnego postu?...
 Frey  16
 Prawdopodobieństwo, że między A i B będzie stało 40 osób
Sto osób wśród których znajdują się panowie A i B, ustawia się w szereg w sposób losowy. Jakie jest prawdopodobieństwo ustawienia, w którym między panami A i B będzie stało dokładnie 40 osób? W ogóle nie mam pomysłu. Jakieś wskazówki...
 EvilClown  1
 Co się stało ze stroną
http://www.allprograms.net/ Zmienili adres czy zlikwidowali....
 Anonymous  3
 Zapis stało i zmiennopozycyjny
1 Przedstawić liczbę −245, 25 w zapisie stałopozycyjnym, a nastepnie zmiennnopozycyjnym przy założeniu, ze baza systemu jest liczba 2. Ile wynosi minimalna liczba bitów potrzebna do przechowania tej liczby w pamięci? 2 Jaka liczbę dziesietną ...
 the moon  2
 co się stało, jak jedno z rodziców owdowiało?
Ostatnio na angielskim mieliśmy jakieś tam ćwiczenie ze słuchania, usłyszeliśmy między innymi informację, że "mama kate jest wdową". Pierwsze zdanie sprawdzające zrozumienie słyszanego tekstu brzmiało: "Kate nie ma obojga rodziców&quo...
 PFloyd  6
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com