szukanie zaawansowane
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 13 maja 2011, o 15:29 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Potrzebuję pilnej pomocy z kilkoma zadaniami z podstaw mikroekonomii ;/ Mam spore zaległości a potrzebuję na weekend zrobionych zadań. Jestem w stanie zapłacić za pomoc w ich rozwiązaniu.


Zadanie 1.
Przedstaw na wykresie krzywą ograniczenia budżetowego konsumenta, którego dochód m=2000 PLN. Konsument zakupuje tylko posiłki w restauracji, w której cena jednego posiłku to p1 =100 PLN oraz bilety do kina, w którym cena 1 biletu to p2=25 PLN. Podaj przykład trzech różnych koszyków konsumpcyjnych takich, że (x1; x2), pierwszy koszyk jest koszykiem efektywnym, drugi koszyk jest koszykiem nieefektywnym zaś trzeci koszyk jest koszykiem nieosiągalnym. Przedstaw te trzy koszyki konsumpcyjne konsumenta na wykresie oraz wyjaśnij w jaki sposób komponowałeś skład każdego koszyka.
Twój konsument z podpunktu musi dostosować swoją krzywą ograniczenia budżetowego do zmienionych warunków, polegających na tym, że cena biletów do kina spada do 20 PLN przy pozostałych warunkach niezmienionych. Jak zmieni się położenie krzywej ograniczenia budżetowego w nowej sytuacji.

Zadanie 2.
Przedstaw na wykresie rynek, oznacz krzywą popytu oraz krzywą podaży i wyjaśnij na czym polega stan równowagi rynkowej.
Oznacz na tym wykresie taki stan nierównowagi rynkowej, który może być spowodowany interwencją rządową, mającą na celu ochronę interesów producenta. Posługując się wykresem wyjaśnij mechanizm działania takiej interwencji.

Zadanie 3.
Przedstaw na wykresie krzywą popytu:
x=f(p)=30-3p
Oznacz na tym wykresie taką cenę, przy której popyt już zanika. Oznacz na tym wykresie taką wielkość popytu x, który jest możliwy do zaobserwowania na ryku tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy produkt można zdobyć za darmo. Przedstaw stosowne obliczenia.
Wyobraź sobie sytuację, która polega na tym, że p=2. Wyjaśnij jakie rozmiary przyjmuje utarg całkowity przy cenie p=2, zaprezentuj stosowne obliczenia.
Przy jakiej cenie prognozujesz, że utarg będzie maksymalny z możliwych? Zaprezentuj stosowne obliczenia oraz ilustrację graficzną takiej sytuacji posługując się wykresem krzywej popytu.

Zadanie 4.
Funkcja popytu:
x=f(p)=30-6p
Oblicz elastyczność cenową popytu gdy p=1. Zaprezentuj stosowne obliczenia.
Zinterpretuj uzyskany wynik elastyczności ceowej popytu.

Zadanie 5.
Zwróciłeś uwagę na to, że miejsca parkingowe w centrum miasta są najbardziej potrzebne rano tuż po otwarciu biur i urzędów. Problem jednak polega na tym, że klienci miejsc parkingowych zasadniczo różnią się z racji tego, że jeden rodzaj klientów przyjeżdża po to, żeby spędzić osiem kolejnych godzin w pracy, zaś drugi rodzaj klientów to ci, którzy przyjeżdżają po to, ażeby załatwić swoje sprawy w biurach i urzędach w ciągu najbliższych 45 minut. Największy popyt na miejsca parkingowe rozpoczyna się o godzinie 7.30 i trwa do godziny 8.30, a potem w zasadzie ruch na parkingu przed Twoim biurowcem jest generowany przez interesantów przyjeżdżających maksymalnie na 45 minut.
Pracownicy zainteresowani codziennym parkowaniem w godzinach: 7.30-16.30 (przez 9 godzin), wraz z granicznymi, akceptowanymi przez nich cenami za postój w czasie ich pracy , to:

Pracownik A – 5 PLN za 9 godzin
Pracownik B – 10 PLN za 9 godzin
Pracownik C – 15 PLN za 9 godzin
Pracownik D – 12 PLN za 9 godzin
Pracownik E – 9 PLN za 9 godzin
Pracownik F – 20 PLN za 9 godzin
Pracownik G – 3 PLN za 9 godzin

Projekcja intensywności przyjazdów interesantów na krótkie, bo 45 minutowe postoje w ciągu dnia

7.30-8.15 – 7 interesantów gotowych zapłacić 1,5 PLN za 45 minut postoju
8.15- 9.00 – 7 interesantów gotowych zapłacić 1,5 PLN za 45 minut postoju
9.00-9.45 – 6 interesantów gotowych zapłacić 1,5 PLN za 45 minut postoju
9.45-10.30 – 6 interesantów skłonnych zapłacić 2 PLN za 45 minut postoju
10.30 – 11.15 – 5 interesantów skłonnych zapłacić 2 PLN za 45 minut postoju
11.15-12.00 – 5 interesantów skłonnych zapłacić 1,5 PLN za 45 minut postoju
12.00-12.45 – 4 interesantów skłonnych zapłacić 1 PLN za 45 minut postoju
12.45-13.30 – 3 interesantów skłonnych zapłacić 1 PLN za 45 minut postoju
13.30 – 14.15 – 3 interesantów skłonnych zapłacić 1 PLN za 45 minut postoju
14.15 – 15.00 – 1 interesant skłonny zapłacić 0,5 PLN za 45 minut postoju
15.00-15.45 – 0 interesantów skłonnych cokolwiek zapłacić za postój na parkingu
15.45 – 16.15 – 0 interesantów skłonnych zapłacić za postój na parkingu
16.15-17.00 – 0 interesantów skłonnych zapłacić za postój na parkingu.

a) Przedstaw propozycję skutecznej wyceny jednego miejsca parkingowego tak, ażeby zmaksymalizować przychód z zarządzanego przez Ciebie parkingu obejmującego 5 miejsc parkingowych.

b) na trawniku obok parkingu stoi niewykorzystany trzepak, miejsce które dałoby się z łatwością przekształcić w dodatkowe jedno miejsce parkingowe. Rozważ jak wzrost liczby oferowanych miejsc parkingowych z 5 do 6 wpłynie na oferowaną przez Ciebie cenę za postój na parkingu. Przyjmij, że koszty związane z przekształceniem miejsca po trzepaku w parking są równe zero.

Uwaga: Nie masz żadnych ograniczeń co do tego ile miejsc ma być przeznaczonych dla pracowników, a ile dla klientów. Decyzja w tej sprawie należy do Ciebie i ma być najbardziej efektywną w wymiarze ekonomicznym, czyli ma zapewniać maksymalny z możliwych utarg z wynajmu miejsc parkingowych.

Zadanie 6.
Wyjaśnij na czym polega różnica pomiędzy dobrem normalnym a dobrem niższego rzędu. W szczególności wyjaśnij, jakie kryterium w tym przypadku powinno być użyte przy podejmowaniu decyzji o tym, co jest, a co nie jest dobrem niższego rzędu w Twoim codziennym koszyku konsumpcyjnym.
Góra
Instytut Matematyczny, Uniwersytet Wrocławski
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 mikroekonomia rownowaga rynkowa  marcinosu002  0
 mikroekonomia, mój problem  nipo  2
 Funkcja użyteczności . Mikroekonomia  soad21  5
 mikroekonomia- popyt elastycznosc  kamila651  0
 mikroekonomia - popyt, podaż, równowaga  tusiiaaa  2
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com