szukanie zaawansowane
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 20:39 
Użytkownik

Posty: 63
Lokalizacja: Polska
Gdyby ktoś powiedział:
1. Da się znaleźć więcej regularnych relacji pośród elementów zbioru dobrze uporządkowanego niż pośród elementów zbioru niedobrze uporządkowanego.
2. Pojęcia posiadają swoje własne własności jak posiadają je liczby i hipotetycznie możliwe jest sformułowanie tych własności.
3. Pojęcia dają się przekształcać i możliwe jest wyprowadzanie jednych pojęć z drugich, ale niekoniecznie dowolnego pojęcia z jakiegokolwiek pojęcia, a przy tym obowiązywałaby pewna hierarchia pojęć, taka z której można by w najbardziej aksjomatyczny sposób wyprowadzać kolejne pojęcia.
4. Pojęcia mogą być pewnymi zbiorami informacji, przy czym samą informację da się opisać matematycznie.
5. Skoro daje się opisać informację matematycznie, to matematyczne własności obiektów składających się na opis informacji są podstawą dla istnienia własności pojęcia.
6. Do zbiorów pojęć od zbiorów ogólniejszych dochodzi się przez dedukcję.
7. Na jakość relacji jednego pojęcia do drugiego pojęcia wpływają własności informacji.
8. Kolejność pojęć ma znaczenie, przy czym złączenie dwóch pojęć tworzy zbiór o nowych jakościowo własnościach (ale niekoniecznie wszystkich) . Można łączyć ze sobą więcej niż dwa pojęcia przy czym niemal zawsze ma to wpływ na wyłaniające się nowe możliwości relacji.
9. Każda informacja ma w sobie element chaosu, nieuporządkowania, nieokreśloności lub nieprawda, że każda informacja ma w sobie element chaosu, nieuporządkowania, nieokreśloności.

Taka to moja dzisiejsza intuicja, którą wypadałoby podziurawić trochę i tak nią wstrząsnąć by poopadało wszystko to co już wiadomo, że to nieprawda, bo już to zbadano.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Cała prawda o matmie (z przymróżeniem oka)
http://webmaster.waw.pl/matura/matematyka.jpg...
 yonagold  8
 Mity czy prawda?
Cześć, natknąłem się w internecie na pewien post, oto jego fragment: i jeszcze te wszystkie baby, przez wszystkie lata podstawówki, gimnazjum i liceum mnie oszukiwały, ze suma kątów w trójkącie = 180 i ze nie da się wycaignac pierwi...
 jeesek  4
 fałsz czy prawda
Czy jest prawdą, że: a) \forall\limits_{x \in \mathbb {R}}\exists\limits_{y \in \mathbb {R}}\exists\limits_{z \in \mathbb {R}}\forall\limits_{t \in \mathbb {R}}\quad y+t^2>x^2+z^2 b) \forall\limits_{y \in...
 BlueSky  6
 Kostki i zdania-cd.prawdopodobieństwa
Znów mam 4 zadania,i znimi problem. 1.Rozważmy rzut dwiema kostkami-białą i czarną.Wynik podwójnego rzutu zapisujemy w postaci uporządkowanej pray (x,y),gdzie x oznacza liczbę oczek na białej kostce ,a y-liczbę oczek na czarnej kostce.Wypisz wszystk...
 orzeu  3
 Zdania z języka polskiego na język predykatów
Witam. Mam zadanie, polegające na przepisaniu zdań z języka polskiego na rachunek predykatów: 1) Tylko nowoczesne kobiety noszą czerwone torebki. 2) Każdy dobry urzędnik nosi zamszowe buty. To moje rozwiązanie: 1) Przetłumaczyłem sobie to tak: &quo...
 od_trojki  13
 Dane są zdania. ocenić wartość logiczną.
Dane są zdania: p - każda figura foremna ma tyle osi symetrii ile boków, lu połowę tej liczby. q- kolejne kwadraty liczb 11, 111, ... do liczby składającej się z 9 jedynek są palindromami. Wydaje mi się, że oba zdania są prawdziwe. Z wartością log...
 smigol  0
 Negacja zdania - zadanie 8
Witam. Mam zapisać negację zdania i określić jego wartość logiczną: \forall_{x \in R} \exists_{y \in R} \hspace {(x+y \le x^{2}}) moja negacja: \exists_{x \in R} \forall_{y \in R} (x+y > x...
 Notrem  1
 zdania prawdziwe
Wskaż zdanie prawdziwe a)Istnieją takie zbiory nieskończone przeliczalne, takie że ich suma jest zbiorem nieprzeliczalnym. b)Dla dowolnych zbiorów A, B, jeśli A jest właściwym podzbiorem B, to moc zbioru A jest mniejsza od mocy zbioru B. c) Każdy pod...
 kubawymiatacz  0
 Pokaż, że zdania są prawdziwe dla dowolnych zbiorów
a) (A \subseteq B) \wedge (B \subseteq C) \Rightarrow A \subseteq C b) (A \subseteq C) \wedge (B \subseteq C) \Rightarrow A \cup B \subseteq C c)...
 ?o?-i?ek  8
 Zdania prawdziwe - zadanie 3
do zdań dopisz drugie ,by było prawdziwe a) \ 6 :2=3 \wedge \\ b) \ 2+2=5 \vee\\ c) \ 3^{2} \ge \Rightarrow \\ d) \ 7-3=3 \Leftrightarrow...
 e_6666  1
 Sprawdzenie poprawności zdania
Dziękuje bardzo za pomoc. A mogłabym prosić jeszcze o sprawdzenie innych zadań? Ponieważ nie mam odpowiedzi do tych zadań, a ze znajomymi mamy rozbieżne wyniki, a chciałabym wiedzieć czy dobrze robię. 1. Po jakim czasie kapitał podwoi sie na lokacie...
 kkundziaa  5
 Negacja zdania
x jest liczbą nieparzystą \Leftrightarrow x nie jest liczbą parzystą. To nie jest prawdą. Wydaje mi się, że to jest tak jak napisał Silicium p[/tex...
 matematix  22
 zapisz zdania z wykorzystaniem kwantyfikatorów
witam, mógłby mi ktoś pomóc? Zapisz zdania z wykorzystaniem kwantyfikatorów oraz oceń ich wartość logiczną. a). dla każdego x należącego do zbioru liczb całkowitych liczba 2x+4 jest liczbą podzielną przez 2 b). istnieje taka liczba x należąca do zbi...
 aniutka2121  4
 Prawdopodobienstwo zdania egzaminu - zadanie 3
Czy poniższe zadanie jest do rozwiązana czy czegoś w nim brakuje ? Prowadzący ćwiczenia mówią prawdę z prawdopodobieństwem p. Według 2 z nich egzamin jest nie do napisania (za trudny), a według jednego z nich...
 Cosinus  1
 Prawodpodobieństwo zdania egzaminu...
Na egzaminie uczeń wybiera losowo 4 pytania z zestawu egzaminacyjnego liczącego 40 pytań. Aby zdać egzamin należy poprawnie odpowiedzieć na co najmniej dwa pytania. Jakie jest prawdopodobieństwo zdania egzaminu przez ucznia znającego odpowiedzi na 40...
 Finarfin  2
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com