szukanie zaawansowane
 [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Kobieta Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 15:08 
Użytkownik

Posty: 39
Lokalizacja: z domu
wpisz odpowiednie liczby:

3 km = ................... dm
2 km 1m = ................cm
8km 60 dm = ...............m

z góry dzięki za pomoc
Góra
Instytut Matematyczny, Uniwersytet Wrocławski
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 3393
kermita napisał(a):
3 km = ................... dm

3km=3*1000m=3000*10dm=30000dm
z resztą podobnie.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 15:26 
Użytkownik

Posty: 39
Lokalizacja: z domu
a nie powinno być

3km = 3000m = 3000 * 10 dm = 30000dm :?:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 3393
kermita, no tak oczywiście :) jedno zero za dużo wpisałem.
kermita napisał(a):
2 km 1m = ................cm
'
proponuję najpierw zamienić km a potem dopiero m
czyli
2km=2*1000*100cm=200000cm
1m=100cm
2km 1m=200100cm
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 15:54 
Użytkownik

Posty: 39
Lokalizacja: z domu
mat1989 napisał(a):
2km 1m=2000100cm


chyba znowu o jedno zero za dużo :?:

2km 1m = 200100 cm :?:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 16:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 3393
no tak :) jakoś nie mam szczęścia do pisania dużych liczb. Ale samą zasadę zamiany jednostek znasz, tak? Jeśli nie to zobacz tutaj:
http://fizamochy.republika.pl/jednostki/zamiana.htm
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 16:15 
Użytkownik

Posty: 39
Lokalizacja: z domu
dzięki :smile: zasadę znam, chciałam sie tylko upewnić. powiedz mi tylko jeszcze, czy dobrze myślę, że:

8 km 60 dm = 8006 m :?:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 3393
8km 60dm=8000m +6m=8006m
czyli ok.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 28 lut 2007, o 16:20 
Użytkownik

Posty: 39
Lokalizacja: z domu
dzięki bardzo :mrgreen:
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 zamiana ułamków okresowych na zwykłe
Witam Na matematyce uczymy sie zamieniać ułamki okresowe na zwykłe (sposób z 9 i 0) i mam ten sposób tylko, że nie kumam go, no i tu jest prośba do Was abyście mi wytłumaczyli jak to zrobić i mam takie zadanie do domu: zamień ułamki okresowe na zwykł...
 Pezet1996  3
 Przeliczanie jednostek
Pomożecie??? Jedna mila to 1760jardów. Jeden akr to 4840jardów kwadratowych. Ile akrów ma 1 mila kwadratowa??? Wsk. 1 akr\approx[tex:3...
 furetetka  1
 Zamiana jednostem (km/h na m/s)
potrzebuje na szybkiego obliczeń z zamiany jednostek: 4 \frac{km}{h} na \frac{m}{s} i 3 \frac{km}{h} na \frac{m}{s} będę wdzięczny za obliczenia ;]...
 Asker_93  4
 zamiana jednostki - zadanie 2
powie mi ktos jak zamienic 10cm/s na km/h? Nigdy nie bylem w tym dobry inne szybko zamieniam takich raczej nie pozdrawiam...
 delfin221  3
 ''suma cyfr pewnej liczby..'' , ''stosunek długości..''
Czesc. Potrzebuje pomocy przy 2 zadaniach. Oto one: 1. Suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej wynosi 12. Jeśli do tej liczby dodamy 18, to otrzymamy liczbę utworzoną z tych samych cyfr, ale napisaną w odwrotnej kolejności. Jaka to liczba? 2. St...
 krzysiu184  3
 Sprawdzenie jednostek powierzchni i inne
Witam, Czy możecie powiedzieć mi czy to jest dobrze: 1m3 = 1000 dm3 1dm3 = 1000 cm3 1tona = 1000kg 1kg = 100 deka 1deka = 10 gram...
 edaro  1
 zamiana ułamków - zadanie 2
Liczby wymierne,w ułamku: a) 0,6 < a < 0,(6) b) 0,(67) < b < 0,677 c) Zapisz w pastaci ułamka zwykłego: 1) 0,(4)=...? 2...
 tomixps  1
 Notacja wykładdnicza - co jest większe ( zam. jednostek )
Cześć, kolejne zadanie którego nie potrafie wyliczyć i proszę o pomoc. Zadanie z działu notacja wykładnicza. 1. Co jest większe 3,5 mm czy 3,5 * 10^{-6} m 6,7 * 10^{-8} t czy 7,6 * [tex:3...
 michleczek  1
 zamiana jednostek - zadanie 22
w 3hl wody należy rozpuścić 1l środka owadobójczego. Ile mililitrów środka należy rozpuścić w 3l wody?...
 uzytkownik71  1
 Zamiana jednostki - zadanie 3
2\frac{m^{3}}{h} ile to bedzie \frac{m^{3}}{s}...
 Zenek1  1
 Zamiana km/h na m/s - wzór
Czy ktoś mógłby mi podać wzór, jak zamieniać km/h na m/s i odwrotnie Question Przy okazji obliczyć 8m/s na km/h. Z góry thx. Pozdro. Mam nadzieję, że teraz napisałem w dobrym dziale ...
 Raq  8
 zamiana na ułamek zwykły - zadanie 2
czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak zamienić 0,(12) na ułamek zwykły??...
 majkel2221  1
 Zamiana jednostek - objętość i czas
1 \text{dm}^3= 0.001 \text{m}^3 \\ \\ 1 \text{h} = 3600 \text{s}...
 wojcu  4
 Zamiana potęgowanej liczby do 3
Zadanie wygląda tak 81^{-2} \cdot \frac{1}{ \sqrt{3} } \cdot 9 ^{ -\frac{1}{3} } Rozwiązanie ma wyglądać tak żeby każda potęgowana liczba była trójką. Jak do tego dojść?...
 qba728  4
 Zamiana jednostek - zadanie 31
Witajcie, bardzo prosiłbym o rozwiązanie tych przykładów: 1. Podaj w m^{2} 140 \cdot 10^{-3} da m^{2} + 2,5 \cdot 10 ^{-1} a + 0,055 \cdot 10^{-3} km^{2} +5,86 \cdot 10 ^{7}mm ^{2}+8,14 \cdot 10 ^{5}cm...
 Fajken  4
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com