[ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2005, o 13:33 
Użytkownik
Witam. :D
Mam pytanie i prośbe do użytkowników forum. :wink:
Jak skonstruować 10-kąt foremny ???
Proszę o jakiś opis. Mile widziany również rysunek.
Z góry dziękuje.
Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam. :]
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 13:48 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 2303
Lokalizacja: Wrocław/Ruda Śląska
http://www.matematyka.pl/viewtopic.php?t=2517
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 13:58 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Zielonka
Junior7 == Waku

Kuch2r - dzięki, ale widziałem to i nie rozumiem konstrucji.
Jakoś dziwnie napisane i w pewnym momencie staje i nie wiem co dalej.
Może mi to jeszcze raz napiszesz jak powinno być ?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 1555
Lokalizacja: Kraków
Waku napisał(a):
Junior7 == Waku

Kuch2r - dzięki, ale widziałem to i nie rozumiem konstrucji.
Jakoś dziwnie napisane i w pewnym momencie staje i nie wiem co dalej.
Może mi to jeszcze raz napiszesz jak powinno być ?

ktorym?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 17:14 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Zielonka
Odcinek AB dzielimy na połowy i znajdujemy punkt S. Kreślimy prostą prostopadłą do AB
w punkcie A. Odkładamy na tej prostej odcinek AC o długości równej |AB|.

Z punktu C kreślimy łuk o środku w punkcie S do przecięcia z półprostą BA - znajdujemy punkt E. (( nie rozumiem jak kreślimy łuk z punktu C o środku w punkcie s ???)) Na odcinku AB odkładamy punkt D tak by |EA| = |AD|.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 1555
Lokalizacja: Kraków
chodzi o to ze kreslimy luk o srodku w S, zas sam luk zaczyna sie w punkcie C (jak na rysunku) - do S przykladasz ostrze cyrkla, a do C rysik.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 18:15 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Zielonka
OKI, (dzięki Q) ale to nie WYCHODZI dobrzee.

Robie to 10 razy i dwoma cyrklami i du** nie wychodzi. :(:(

Może jakiś inny sposób jeszcze jest.

HeLp. :]
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 22:27 
Użytkownik

Posty: 545
Lokalizacja: Kraków
Zrób 5-ciokąt, (odkłdając 2 w jedną i 3 w drugą stronę) . Potem odcinki podziel symertalnymi .
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 6 kwi 2005, o 16:35 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Świętochłowice
Siemka Ja jestem słaby z MAtmy To Moze ktos mi to napisze po Polsku :-D jak sie robi jaki kolwiek wielokąt foremny oprucz kwadrata i szesciokąta no i mile widziany rysunek :-D
Z gory ThX :roll:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 7 kwi 2005, o 11:24 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 5404
Lokalizacja: a z Limanowej
Po pierwsze, nie wcinaj się komuś w temat, tylko załóż swój o regulaminowym temacie, itd.
Po drugie, pisz po ludzku, bo miejscami trudno Cię zrozumieć, a jak masz problemy to wrzuć to jakiegoś programu sprawdzającego błędy bądź użyj takiej grubej i zakurzonej książki jak Słownik ortograficzny.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 19:37 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Łódż
zna ktoś dokładny opis dziesięciokąta foremnego? bo narysować umiem ale nie wiem jak opisać
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Konstrukcja pierwiastka sześciennego
Ponoć można skonstruować odcinek o długości np. \sqrt{a} używając konstrukcji Neusis??...
 ela_s  1
 Konstrukcja okręgu zewnętrznie stycznego do pozostałych
Dane są okręgi: (A1,r1) (A2,r2) i zakładamy, że są zewnętrznie styczne. Zbuduj okrąg o promieniu r zewnętrznie styczny do obu tych okręgów. Z góry dzięki....
 Er  5
 konstrukcja elipsy metoda siatkowa
Może pomoże: b) http://lo28.internetdsl.pl/elipsa/konstrukcja.htm http://chomikuj.pl/paulcia.air/P*c5*81/grafika+in*c5*bc.+wyk*c5*82ady/GW_c,2034126844.DOC[/code:10ll...
 czarny2377  1
 konstrukcja kwadratu - zadanie 2
Jak za pomoca cyrkla skonstruowac wieszcholki kwadratu ...
 przemk20  1
 konstrukcja trójkąta równobocznego - zadanie 2
Dany jest odcinek a, zbuduj trójkąt równoboczny, którego wysokość jest równa danemu odcinkowi. 1. Rysuję dowolny trójkąt równoboczny ( otrzymyję kąt 60^{\circ}) 2. Na dowolnej prostej p odkładam otrzymanu kąt ( mam kąt t...
 nogiln  1
 Konstrukcja pięciokąta foremnego - zadanie 3
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C4%99ciok%C4%85t wystarczy troszkę poszukać w www.google.pl...
 zachariasz93  1
 konstrukcja trójkąta i Tales
Hey! Mam problem z zadaniem z książki pod tytułem "Matematyka Klasa 2. Podręcznik dla Liceum Ogólnokształcącego" autorstwa Macieja Bryńskiego, Norberta Dróbki i Karola Szymańskiego. Oto treść: Zad.: Dane są odcinki k, l, m[/t...
 Galactico  2
 Konstrukcja cięciwy.
Proszę o wskazówki odnośnie takiego zadania: Przez dany punkt A poprowadzić prostą, wyznaczającą na danym okręgu cięciwę o danej długości t. Z góry dziękuje za pomoc....
 mkielbus  1
 Konstrukcja odcinka x - zadanie 3
Mając odcinki a i b skonstruuj odcinek x, którego długość wynosi: x = \sqrt{ (a + b)(a^{2} + b^{2}) } Próbowałam robić to tak że a ^{2} + b ^{2} no to z pitagorasa jest [te...
 Irisoull  1
 konstrukcja pewnego kąta rozwartego
jak skonstruować kąt 145 stopni korzystając z dwusiecznej?? czy ktoś zna rozwiązanie?? pozdro...
 krysiekrow  0
 Konstrukcja odcinka a^2
Czy jest możliwa konstrukcja odcinka a^2 mając dany odcinek a?? Bo chyba trzeba przejść do 2 wymiarów, więc według mnie sie nie da. Mam zadanie o konstrukcji typu sqrt(4a-5b), mając a i b - nie wiem jak to rozgryźć....
 Szalony doktore  7
 Konstrukcja okręgu stycznego do dwóch prostych i okręgu.
Skonstruować okrąg styczny do dwóch prostych i okręgu....
 maciejka  0
 Konstrukcja trójkątów, dane 2 kąty...
Witam. Skonstruować trójkąt ABC, w którym dane są (oznaczenia standardowe): 1) kąty \alpha, \ \beta \ i \ a+h_a 2) kąty \alpha, \ \beta i środkowa m_c 3) kąty [te...
 patry93  0
 Konstrukcja odcinka x
W oparciu o twierzenie Talesa skontruuj x: \frac{(a-b)^2}{b}=x a=1 b=2...
 luke82  0
 konstrukcja odcinka - zadanie 11
Mam problem z zadaniem: Dane są odcinki których długości są równe a i b (a>b).Skonstruuj odcinek,którego długosc jest równa \frac{a-(a+b)}{b}...
 olciaa_01  3
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com