szukanie zaawansowane
 [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2005, o 13:33 
Użytkownik
Witam. :D
Mam pytanie i prośbe do użytkowników forum. :wink:
Jak skonstruować 10-kąt foremny ???
Proszę o jakiś opis. Mile widziany również rysunek.
Z góry dziękuje.
Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam. :]
Góra
Instytut Matematyczny, Uniwersytet Wrocławski
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 13:48 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 2303
Lokalizacja: Wrocław/Ruda Śląska
http://www.matematyka.pl/viewtopic.php?t=2517
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 13:58 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Zielonka
Junior7 == Waku

Kuch2r - dzięki, ale widziałem to i nie rozumiem konstrucji.
Jakoś dziwnie napisane i w pewnym momencie staje i nie wiem co dalej.
Może mi to jeszcze raz napiszesz jak powinno być ?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 1555
Lokalizacja: Kraków
Waku napisał(a):
Junior7 == Waku

Kuch2r - dzięki, ale widziałem to i nie rozumiem konstrucji.
Jakoś dziwnie napisane i w pewnym momencie staje i nie wiem co dalej.
Może mi to jeszcze raz napiszesz jak powinno być ?

ktorym?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 17:14 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Zielonka
Odcinek AB dzielimy na połowy i znajdujemy punkt S. Kreślimy prostą prostopadłą do AB
w punkcie A. Odkładamy na tej prostej odcinek AC o długości równej |AB|.

Z punktu C kreślimy łuk o środku w punkcie S do przecięcia z półprostą BA - znajdujemy punkt E. (( nie rozumiem jak kreślimy łuk z punktu C o środku w punkcie s ???)) Na odcinku AB odkładamy punkt D tak by |EA| = |AD|.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 1555
Lokalizacja: Kraków
chodzi o to ze kreslimy luk o srodku w S, zas sam luk zaczyna sie w punkcie C (jak na rysunku) - do S przykladasz ostrze cyrkla, a do C rysik.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 18:15 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Zielonka
OKI, (dzięki Q) ale to nie WYCHODZI dobrzee.

Robie to 10 razy i dwoma cyrklami i du** nie wychodzi. :(:(

Może jakiś inny sposób jeszcze jest.

HeLp. :]
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 28 mar 2005, o 22:27 
Użytkownik

Posty: 545
Lokalizacja: Kraków
Zrób 5-ciokąt, (odkłdając 2 w jedną i 3 w drugą stronę) . Potem odcinki podziel symertalnymi .
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 6 kwi 2005, o 16:35 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Świętochłowice
Siemka Ja jestem słaby z MAtmy To Moze ktos mi to napisze po Polsku :-D jak sie robi jaki kolwiek wielokąt foremny oprucz kwadrata i szesciokąta no i mile widziany rysunek :-D
Z gory ThX :roll:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 7 kwi 2005, o 11:24 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 5404
Lokalizacja: a z Limanowej
Po pierwsze, nie wcinaj się komuś w temat, tylko załóż swój o regulaminowym temacie, itd.
Po drugie, pisz po ludzku, bo miejscami trudno Cię zrozumieć, a jak masz problemy to wrzuć to jakiegoś programu sprawdzającego błędy bądź użyj takiej grubej i zakurzonej książki jak Słownik ortograficzny.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 19:37 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Łódż
zna ktoś dokładny opis dziesięciokąta foremnego? bo narysować umiem ale nie wiem jak opisać
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Konstrukcja kąta będącego wielokrotnością wartości 1.5  bisz  17
 Konstrukcja dotycząca okręgu.  mkielbus  4
 Konstrukcja okręgu  lubienglish  1
 konstrukcja okręgu wpisanego w dany kąt  justyna0811  1
 Konstrukcja trójkąta. - zadanie 2  maciejka  1
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com