szukanie zaawansowane
 [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 20:23 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
1. Winda rusza z 7 pasażerami i zatrzymuje się na 10 piętrach. Jakie jest prawdopodobieństwo, że na żadnym piętrze nie wysiądzie więcej niż jedna osoba?

Tutaj wychodzi mi, że \overline{\overline{\Omega}}=10^{7}, a moc A=720, ale to chyba jest całkiem źle...

2. Rzucamy 5 razy kostką, oblicz prawdopodobieństwo 4-krotnego wyrzucenia 5 oczek.
Nie potrafię określić mocy zdarzenia A.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 20:49 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
Na żadnym nie wysiądzie więcej niż jedna \iff każda wysiądzie na innym. A omega jest ok.
2. 25
mamy 5 możliwości ustawień typu 5,5,5,5,coś. A "coś" może przyjąć 5 wartości, czyli wychodzi 5\cdot 5
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:14 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
Dzięki za pomoc, ale dalej nie wiem, jak obliczyć A. Mógłbyś to jakoś rozpisać?
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:18 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
1. Wydaje mi sie ze to jest dobrze \overline{\overline{\Omega}}=10^{7}, natomiast mocA = 120
P(A) = \frac{120}{10 000 000} = \frac{6}{500 000}

2. \overline{\overline{\Omega}} = 15625

mocA= C_{5}^{4} * C_{5}^{1} = 25

P(A) = \frac{25}{15625} = \frac{1}{625}

jak mozesz napisz czy odpowiedzi sie zgadzaja ;)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:25 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
Niestety nie mam odpowiedzi, a z tą mocą A chodzi mi już tylko o zadanie 1.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:26 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
1. \overline{\overline{A}}=V_{10}^7
GagaxD, skąd w Twoim rozwiązaniu w pewnym momencie C_{25}^1?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:44 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
Ach, liczyłem tak samo, tylko pomylił mi się wzór... Dzięki za pomoc, już wszystko jasne.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:44 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
a nie pytasz skad ta pierwsza?
bo kombinacja 4 z 5 to 4 razy wyrzucam 5 oczek z 5 mozliwych razy a rzucam kością 5 razy wiec zostaje mi jeszcze jakas jedna liczba oczek do wyrzucenia 1 2 3 4 lub 6 aa i moj blad to bezdie 1 z 5 tak ? sama juz zglupialam

jak sie robi kombinacji znaczek? xP
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:47 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
Skąd ta pierwsza to ja wiem i ona jest ok, właśnie chodziło mi o tą drugą :)
C_n^k, czy też inne literki:
Kod:
1
[tex]C_{n}^{k}[/tex]
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:49 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
dzieki wielkie, a jest ta pierwsza a druga to C_{5}^{1} czy jak wkoncu?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:54 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
C_5^4\cdot C_5^1
wytłumaczenie jak wyżej ;) (to Twoje)
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:57 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
ok dzieki rozpedzilam sie z tym, zmienilam tam zeby ktos zle nie przepisal jakby co.
pozdrawiam ;)
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Moneta i kostka.
Rzucamy monetą, a następnie kostką do gry. Jakie jest prawdopodobieństwo , że wypadnie orzeł, a liczba oczek na kostce będzie większa, niż 3?...
 ziarnozniszczenia  1
 kostka do gry i moneta, p-stwo
Rzucamy kostką do gry i monetą. Niech A oznacza zdarzenie polegające na tym, że wypadł orzeł i parzysta liczba oczek, natomiast B - zdarzenie polegające na tym, ze wypadła liczba oczek podzielna przez 3. Oblicz p-stwo sumy zdarzeń A i B. Wg mnie [...
 lobuz09  1
 Schemat Bernoulliego- kostka
Rzucamy 6-krotnie kostką do gry. Obliczyć prawdopodobieństwo że w co najmniej 1 rzucie liczba wyrzuconych oczek będzie równa numerowi rzutu....
 dzikaafryka  1
 Rzuty kostką dopóki nie wyrzucimy pięciu oczek.
Rzucamy symetryczną kostką do gry do chwili uzyskania pierwszej "piątki". Wtedy Odpowiedzi: prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że wykonamy cztery rzuty jest równe ; prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na ...
 katrinula  1
 Rzucamy dwa razy kostką symetryczną
Rzucamy dwa razy kostką symetryczną. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: A. wyrzucono sumę oczek równą 8 B. za pierwszym razem wyrzucono liczbę oczek równą 5...
 angelika8941  1
 podrzucanie kostką losową
W doświadczeniu: podrzucanie kostką sześcienną wypisać wszystkie zdarzenia losowe, będące kombinacją 3 różnych zdarzeń elementarnych. Proszę o pomoc ...
 neta  0
 Zadanie z orłami i z kostką do gry.
1. Ile należy wykonać rzutów kostką do gry, aby prawdopodobieństwo wypadnięcia co najmniej jednej "trójki" było większe od �. 2. Oblicz najbardziej prawdopodobną liczbę wypadnięcia orłów w 10 rzutach monetą oraz prawdopodobieństwo tej lic...
 organi  3
 Rzucamy kostką do gry
Rzucamy trzy razy kostką do gry. Obliczyć prawdopodobieństwo, że przynajmniej na jednej z nich wypadnie piątka, jeśli na wszystkich kostkach były różne liczby oczek....
 Natmat  1
 kostka symetryczna
ale wynik mam zostawić w takiej postaci czy jeszcze dalej muszę go rozpisać?...
 sokol100  5
 Na 12 rzutow kostka co najmniej w jednym liczba oczek > 4
Zad. Jakie jest prawdopodobienstwo ze na 12 rzutow symetryczna kostka do gry co najmniej raz liczba oczek bedzie wieksza od 4 ? Z gory wielkie dzieki....
 szyms  1
 Pasażerowie i winda oraz rzut monetą.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu następujących zadań: 1)Winda rusza z 4 pasażerami i zatrzymuje się na 7 piętrach. Obliczyć prawdopodobieństwo zdarzenia A, że żadnych dwóch pasażerów nie opuści windy na tym samym piętrze. Ja próbowałam rozwiązać to w t...
 gugusiia  1
 Symetryczna kostka - zadanie 2
Oblicz prawdopodobieństwo, że w 2 krotnym rzucie symetryczną kostką do gry wypadnie suma oczek równa 7 lub za pierwszym razem wypadnie liczba oczek większa od 4....
 Sol  6
 Rzut fałszywą monetą
W zbiorze 100 monet jedna ma orły po obu stronach. w 10 rzutach losowo wybraną monetą otrzymano 10 orłów. Jakie jest prawdopodonieństwo że rzucono fałszywą monetą? Prosze o podpowiedź, z czego tu trzeba skorzystać w tym zadaniu.....
 Kanodelo  3
 rzut sześcienną kostką do gry i monetą
Rzucamy sześcienną kostką do gry i monetą. Oblicz prawdopodobieństwo że wyrzucimy co najwyżej 2 oczka lub reszkę....
 volcik15  1
 dwunastościenna kostka do gry !
Jednorodna (dobrze wyważona) kostka ma kształt dwunastościanu foremnego. Kostka ma dwie ścianki z jednym oczkiem, trzy ścianki z dwoma oczkami, cztery ścianki z trzema oczkami i po jednej ściance z czterema, pięcioma i sześcioma oczkami. Rzucamy 2 ra...
 321start  1
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com