szukanie zaawansowane
 [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:23 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
1. Winda rusza z 7 pasażerami i zatrzymuje się na 10 piętrach. Jakie jest prawdopodobieństwo, że na żadnym piętrze nie wysiądzie więcej niż jedna osoba?

Tutaj wychodzi mi, że \overline{\overline{\Omega}}=10^{7}, a moc A=720, ale to chyba jest całkiem źle...

2. Rzucamy 5 razy kostką, oblicz prawdopodobieństwo 4-krotnego wyrzucenia 5 oczek.
Nie potrafię określić mocy zdarzenia A.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 21:49 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
Na żadnym nie wysiądzie więcej niż jedna \iff każda wysiądzie na innym. A omega jest ok.
2. 25
mamy 5 możliwości ustawień typu 5,5,5,5,coś. A "coś" może przyjąć 5 wartości, czyli wychodzi 5\cdot 5
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:14 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
Dzięki za pomoc, ale dalej nie wiem, jak obliczyć A. Mógłbyś to jakoś rozpisać?
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:18 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
1. Wydaje mi sie ze to jest dobrze \overline{\overline{\Omega}}=10^{7}, natomiast mocA = 120
P(A) = \frac{120}{10 000 000} = \frac{6}{500 000}

2. \overline{\overline{\Omega}} = 15625

mocA= C_{5}^{4} * C_{5}^{1} = 25

P(A) = \frac{25}{15625} = \frac{1}{625}

jak mozesz napisz czy odpowiedzi sie zgadzaja ;)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:25 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
Niestety nie mam odpowiedzi, a z tą mocą A chodzi mi już tylko o zadanie 1.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:26 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
1. \overline{\overline{A}}=V_{10}^7
GagaxD, skąd w Twoim rozwiązaniu w pewnym momencie C_{25}^1?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:44 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Koszalin
Ach, liczyłem tak samo, tylko pomylił mi się wzór... Dzięki za pomoc, już wszystko jasne.
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:44 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
a nie pytasz skad ta pierwsza?
bo kombinacja 4 z 5 to 4 razy wyrzucam 5 oczek z 5 mozliwych razy a rzucam kością 5 razy wiec zostaje mi jeszcze jakas jedna liczba oczek do wyrzucenia 1 2 3 4 lub 6 aa i moj blad to bezdie 1 z 5 tak ? sama juz zglupialam

jak sie robi kombinacji znaczek? xP
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:47 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
Skąd ta pierwsza to ja wiem i ona jest ok, właśnie chodziło mi o tą drugą :)
C_n^k, czy też inne literki:
Kod:
1
[tex]C_{n}^{k}[/tex]
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:49 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
dzieki wielkie, a jest ta pierwsza a druga to C_{5}^{1} czy jak wkoncu?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:54 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 7123
Lokalizacja: Ruda Śląska
C_5^4\cdot C_5^1
wytłumaczenie jak wyżej ;) (to Twoje)
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 3 gru 2007, o 22:57 
Użytkownik

Posty: 30
Lokalizacja: Lbn
ok dzieki rozpedzilam sie z tym, zmienilam tam zeby ktos zle nie przepisal jakby co.
pozdrawiam ;)
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 losowanie kul i rzuty kostką
OK. Teraz tylko wstawić do wzoru i obliczyć....
 Sean  13
 Szanse na różne wyniki przy sześciokrotnym rzucie kostką.
Ile wynosi najbardziej prawdopodobna liczba różnych wyników przy sześciu rzutach kostką. nie wiem czy to jest takie proste czy jakieś podchwytliwe...
 aisak7  2
 zadanka na kolos dla kostka :D
1) w miescie dzialaja 2 przedsiebiorstwa taxi:zielone(85% aut) i niebieskie (15% aut).Swiadek nocnego wypadku zakonczoneg ucieczka kierowcy twierdzi , ze auto bylo niebieskie.eksperymenty wykalazy ze swiadek rozpoznaje kolor poprawnie w 80%, a myli ...
 traffictiesto  3
 Ciekawe zadania, generator liczb losowych, kostka
Witam, czy ktoś ma może pomysł jak ugryźć następujące zadania: Zad. 1: Z generatora lizcb losowych o rozkładzie jednostajnym na przedziale (0,1) losujemy dwie liczby X i Y. Wyznacz prawdopodobieństwo zdarzenia,...
 nertos  0
 rzut kostka - zadanie 3
Pomoze ktos? Zad RZucamy trzykrotnie kostką szescienna, ktorej dwie sciany pomalowano na czerwono a pozostale na bialo oblicz prawdopodobienstwo zdarzen A- Wiecej razy wypadła scianka czerwona niz biala B- w drugim rzucie wypadla scianka biala Cz...
 sziwa  1
 Rzuty kostką sześcienną
Rzucamy trzy razy symetryczną sześcienną kostką do gry. Opisz zbiór wszystkich zdarzeń elementarnych sprzyjających zdarzeniu: A - zdarzenie - w każdym rzucie liczba oczek będzie większa od numeru rzutu, a następnie oblicz prawdopodobieństwo tego zda...
 alek41  1
 Pięciokrotny rzut kostką
5 razy rzucamy 6scienna kostka oblicz prawdop. ze wypanie a) 5tka dokładnie 2 razy b) 4rka conajmniej 2 razy c) parzysta liczba oczek wypadnie conajwyzej 3 razy Temat poprawiłam. Radzę zapoznać się z regulaminem. ariadna[...
 ORq  8
 Dwukrotny rzut kostką - zadanie 2
Kostka 6x6 jest wygodnym przedstawieniem zbioru możliwych wyników dla dwukrotnego rzutu kostką. Na przykład pole na przecięciu 2 wiersza i 3 kolumny odpowiada wynikowi za pierwszym razem wypadną dwa oczka z drugim trzy. Zaznaczając wybrane pola możem...
 DVKwodzu  1
 Rzut kostką i monetą - zadanie 3
Gra polega na jednoczesnym rzuceniu monetą i kostką do gry. Przy jednoczesnym wyrzuceniu reszki i jedynki grę uważa sie za wygraną. Oblicz prawdopodobieństwo tego że w trzech rzutach wygramy dokladnie jeden raz...
 hkhubert69  1
 Rzut kostka i losowanie kul
Zad.1 Rzucamy 2 razy kostka do gry. Okreslamy zdarzenia: A- za karzdym razem wypadla parzysta liczba oczek. B- suma wyrzuconych oczek jest rowna 7 Oblicz: P(A) , P(B) P(A') . P(A B) , P(A B) Zad.2 Dane sa dwa pojemnik...
 maniekkkkk  4
 Rzut kostką aż wypadnie 6 (dwóch zawodników).
1)W pewnej grze dwaj zawodnicy rzucają na przemian kostką. Wygrywa ten, który pierwszy wyrzuci szóstkę jakie jest prawdopodobieństwo, że wygra ten zawodnik ,który rzuca kostką jako pierwszy? powinno wyjsc 6/11 ale mi tak nie wychodzi;( [size=75:...
 nataliie89  2
 z kostka
Wszystkich możliwych wyników dwóch rzutów jest 6*6 (6 możliwych wyników w I rzucie i 6 w II) A - za każdym razem wypadnie parzysta liczba oczek lub liczba oczek większa od 4 A1 - za każdym ra...
 kylupl91  3
 Grupa 5 kolegów, rzuty kostką
Zad1. W grupie jest 5 kolegów. Obliczyć prawdopodobieństwo, że co najmniej trzech z nich urodziło się w sobotę, jeśli prawdopodobieństwo urodzenia się w każdy dzień tygodnia jest takie samo. Zad2.Rzucamy kostką tak długo, dopóki dwa razy pod rząd ni...
 krzychrob  0
 rzut moneta - zadanie 4
Rzucamy moneta n-krotnie.Prawdopodobienstwo wypadniecia orla wynosi p.Niech A ozancza zdarzenie "w pierwszym rzucie wypadł orzeł" zas Ak -"w n rzutach wypadło dokładnie k orłów".dla jakich k,n,p zdarzenia A i Ak sa niezalezne ? ([...
 Lina  0
 12 rzutów kostką.
Jakie jest prawdopodobieństwo, że przy 12 rzutach kostką pojawi się każdy z 6 możliwych wyników?...
 De Moon  2
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) ParaRent.com