Czy dla dowolnych zbiorów A, B, C zachodzi równoważność
\(\displaystyle{ B \subseteq C \Leftrightarrow A \cup B \cup C = \left( A - B\right) \cup C}\) ?
Siedzę nad tym zadaniem już ponad godzinę i do niczego nie mogę dojść. Wnioskuję, że trzeba udowodnić implikację w dwie strony ale nie wiem od jakich wniosków wyjść.
Dowodzenie równoważności dla zbiorów.
- Zlodiej
- Użytkownik
- Posty: 1910
- Rejestracja: 28 cze 2004, o 12:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Pomógł: 108 razy
Dowodzenie równoważności dla zbiorów.
Narysuj sobie diagram Venne'a wtedy jest prosto pokazać implikację z prawej w lewo (tzn. z diagramu wyjdzie, że \(\displaystyle{ B-C=\emptyset}\)więc \(\displaystyle{ B \subset C}\)).
W drugą stronę mamy
\(\displaystyle{ A \cup B \cup C = A \cup C}\)
oraz
\(\displaystyle{ A \cup C = \left( A \cup C\right) - \left( B - C\right) = \left( A - B\right) \cup C}\)
W drugą stronę mamy
\(\displaystyle{ A \cup B \cup C = A \cup C}\)
oraz
\(\displaystyle{ A \cup C = \left( A \cup C\right) - \left( B - C\right) = \left( A - B\right) \cup C}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 9833
- Rejestracja: 18 gru 2007, o 03:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 90 razy
- Pomógł: 2632 razy
Dowodzenie równoważności dla zbiorów.
Po pierwsze: diagramy Venna to nie jest dowód matematyczny.
Po drugie: prof. Urzyczyn wolałby, żeby jego studenci sami robili swoje prace domowe, a nie zamieszczali je na forum.
Q.
Po drugie: prof. Urzyczyn wolałby, żeby jego studenci sami robili swoje prace domowe, a nie zamieszczali je na forum.
Q.