szukanie zaawansowane
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 4 wrz 2011, o 14:40 
Użytkownik

Posty: 11
Lokalizacja: Pod pierwiastkiem
Witam, pracuję nad pewnym programem, którego zadaniem jest budowa pewnej struktury z walców w przestrzeni 3D. Mam problem z umieszczeniem na końcu jednego walca drugiego gdy jest on zorientowany w przestrzeni pod innym kątem niż kąt prosty.

Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mogę wyliczyć nową pozycję dla nowego walca, którego mam zamiar doczepić na koniec walca znajdującego się już w przestrzeni?

Dla starego walca zorientowanego pod kątem prostym sprawa jest prosta.

I po wszystkim wygląda tak (ok)
Obrazek

Liczyłem że dla innej orientacji wystarczy zorientować nowy cylinder tak samo jak ten, do którego chcę go doczepić i dopiero później go przesunąć.Niestety postępując w taki sposób uzyskuje się "dziurę" między cylindrami, gdyż ciężko jest mi dopasować odpowiednie równanie.

Wygląda to tak (problem)
Obrazek


Ktoś podrzucił mi tak wzór: 2cos \alpha + Hsin \alpha, 2sin \alpha - Hcos \alpha

Ale sam wzór nic mi nie daje bo stary walce będzie czasem rotowany w kilku osiach w przestrzeni 3D, a po tej operacji nie można go już ruszać. Manipulować można jedynie nowym walcem w scenie. Dlatego prosiłbym tylko o podanie jakiś publikacji, w których znajdę odpowiedzi. Gotowe wzory nic mi nie dają bo za chwilę będę potrzebował coś innego i nie potrzebnie będę musiał wam głowę zawracać.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 iloczyn skalarny wektorow  mart1na  1
 Cosinus kąta jaki tworzy suma i różnica wektorów.  kenneth  7
 Współrzędne, długości wektorów.  domi67  3
 pięciokąt, współrzędne wektorów  mateusz.ex  0
 Suma i różnica wektorów  letta  2
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl