szukanie zaawansowane
 [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 17 paź 2012, o 17:25 
Użytkownik

Posty: 14
Lokalizacja: kraków
dany mamy \vec{A} = 7i - 13j +0.26k , Znajdź kąt pomiędzy Ox, Oz, Oy
Uniwersytet Wrocławski Instytut Matematyczny - rekrutacja 2018
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 17 paź 2012, o 20:11 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 18380
Lokalizacja: Cieszyn
Przez cosinusy kierunkowe.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 18 paź 2012, o 16:36 
Użytkownik

Posty: 14
Lokalizacja: kraków
a czy mogl bys podac wzor rozwiazania tego zadania ? bo niewiem jak wogole sie zabrac do tego
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 30 paź 2012, o 15:37 
Użytkownik

Posty: 17
Lokalizacja: Polska
A więc tak:

O_x = \vec{i} + 0\vec{j} + 0\vec{k} , więc = i.

O_y = 0\vec{i} +\vec{j} + 0\vec{k}, więc = j

O_z = 0\vec{i} + 0\vec{j} + \vec{k}, więc = k.

Musisz znaleźć kąty między kolejno, osią O_x, O_y ,O_z .

Wzór dla osi Ox jest taki:

\cos\angle(a,x) =\frac{A\circ i}{|A||i|}

czyli:

\cos\angle (a,x) = (7\cdot 1)+(-13\cdot 0)+(0,26\cdot 0) = 7

A moduły czyli |i| = 1 a a policz sam. Liczy się \sqrt{x^2 + y^2 + z^2}.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 wektory - wykonaj graficznie działania  Pawełek  0
 Wektory- długość wektora, pkt.  dawid_ozog  2
 Wektory, iloczyn skalarny.  Ciamolek  2
 Wektory - przesunięcia  conseil  3
 Wektory - zadanie 26  mariano710  4
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl