szukanie zaawansowane
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 13:33 
Użytkownik

Posty: 6
Lokalizacja: jhgjgf
Witam, piszę edytor na własny użytek dla pewnego servera gry ale to nie ważne,
Może pierw przedstawie jakie dane posiadam obiektów
x,y,z,rx,ry,rz - koordynaty oraz obroty danej bryły,
I wpadłem na pomysł aby łapiąc za jeden obiekt/albo środek grupy obkręcać całą grupę obiektów zachowując przy tym kształt, dla obrotu rz czyli osi w górę/dół(moje z) wychodzi wszystko ok, wzór dla osi rz działa, obliczam koordynaty danych elementów, dodaje do każdego kąt o który przestawiłem i tyle, ale problem pojawia się w rx,ry, próbowałem już wielu sposobów, wzorów na wyliczanie obrotów w 3d ale ciągle deformuje się nieziemsko.
Czy jest na to jakiś gotowy sposób, wzór?
Próbowałem też zmienić 3d do poziomu 2d(przy rz uzywalem osi x i y, przy rx probowalem osi x i z, przy ry probowalem osi y i z, o dziwo tak lepiej sie układalo niż miałbym uzywać w stylu: gdy rx to y i z), i używać ciagle tego samego wzoru z rz który działał tam ale tak nie dało rady.

Czy macie jakieś pomysly, podpowiedzi co mógłbym zrobić z tym problemem? Problem jest matematyczny wiec tutaj przychodzę a nei na forum programistyczne :)
Dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc!:)
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 obrót o kąt punktu [x,y,z] względem prostej  M4T3U5Z  6
 obrot, rownanie okregu  luukaszek  1
 Obrót płaszczyzny by pokrywała się z płaszczyzną XY  pkjbun  2
 Obrót krzywej wokół osi  noun  7
 Równanie powierzchni otrzymanej przez obrót krzywej.  ThrustMK  1
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl