szukanie zaawansowane
 [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 16 sty 2016, o 22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 3501
Lokalizacja: PWr ocław
Szukaj ambitnych zadań na poziomie podstawówki zamiast dawać podstawowe informacje na poziomie szkoły średniej. To lepiej go rozwinie ;p
Uniwersytet Wrocławski Instytut Matematyczny - rekrutacja 2018
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 1486
demon_szybkosci napisał(a):
Dodam, że obecnie mój uczeń jest w 1 klasie szkoły podstawowej...
demon_szybkosci napisał(a):
Gorzej, że nauczyciel okazuje się już stanowczo zbyt słaby...
Tak z ciekawośći, składasz samokrytykę?
demon_szybkosci napisał(a):
Będę bardzo wdzięczny za uwagi dotyczące procesu NAUCZANIA i MOTYWOWANIA ucznia, a nie dotyczące moich kwalifikacji (lub ich braku)
Pytam, ponieważ prosiłeś aby ten temat nie był poruszany, a sam go podejmujesz.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 17 sty 2016, o 23:40 
Użytkownik

Posty: 75
Lokalizacja: podkarpacie
To nie samokrytyka, lecz OBIEKTYWNA ocena. I nadal podtrzymuję kwestie uwag.

JEŚLI uczeń wyprzedza nauczyciela, a nauczyciel realnie nie może nic z tym zrobić, to czas przekazać ucznia komuś, kto ma takie możliwości. Są pewne sytuacje w których trzeba się pogodzić z tym, że nie jest się omnibusem. Chociaż jest pokusa, aby ciągnąć ucznia - bo tak się człowiek zakolegował, że aż żal opuszczać. Nie tędy jednak droga...
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 17 sty 2016, o 23:52 
Użytkownik

Posty: 756
Lokalizacja: Warszawa
musialmi napisał(a):
Szukaj ambitnych zadań na poziomie podstawówki zamiast dawać podstawowe informacje na poziomie szkoły średniej. To lepiej go rozwinie ;p


Mam wrażenie że Pan celowo pomija tą kwestię.
Jaki cel ma robienie materiału szkoły średniej? Powinien Pan raczej pomóc uczniowi w rozwijaniu kreatywności , rozwiązywaniu ciekawych zagadek, mniej schematycznych zadań. To mu zdecydowanie bardziej się przysłuży niż trzaskanie zadań z funkcji logarytmicznej czy ciągów.
Na materiał ze szkoły średniej będzie czas w liceum/technikum. Moim zdaniem jest to mało ciekawa perspektywa rozwoju, przerabiać to co będzie ponownie wałkowane kilka lat później.
Teraz jest czas na różne kangury, olimpiady gimnazjalne bądź takie na poziomie podstawówki.

Ukryta treść:    
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 2 mar 2016, o 14:29 
Użytkownik

Posty: 5518
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Gaudium_in_litteris napisał(a):

... i ewentualnie nauka gry w szachy ponieważ rozwija logiczne myślenie.

Kojarzysz taką grę, która nazywa się go? Jest lepsza od szachów
No to wobec tego można grać w szachy i w go...?

link dla Prof
Ukryta treść:    
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 mar 2016, o 21:52 
Użytkownik

Posty: 75
Lokalizacja: podkarpacie
Mam już pewną wizję tego jak pracować z uczniem zdolnym. Jest to dużo trudniejsze niż początku myślałem, ale pomimo trudności powoli idziemy do przodu.

Natomiast w stwierdzeniu, że przerabiam z uczniem materiał szkoły średniej, chyba zaszło pewne nieporozumienie. Nie realizuję materiału "od deski do deski", lecz wybieram jedynie najbardziej smakowite kąski ;) :). Tak samo jak z poziomu gimnazjum czy szkoły podstawowej.

Jeśli natomiast chodzi o wszelkie nietypowe zadania i konkursy, to rzeczywiście tego typu zadania dają BARDZO duże pole do popisu. Dzięki takim zadaniom nie jest niezbędne szukanie zadań, które mogą być wciągające i przy okazji dające dużo satysfakcji dla ucznia jak i nauczyciela.

Tak więc zgodzę się, że najlepszym wyjściem może być poszukiwanie oryginalnych, nietypowych i ambitnych zadań na niższym (niskim) poziomie niż zwykłych zadań na wysokim. Najważniejsze jednak, aby uczeń chciał pracować, bo inaczej to ciężko konia przekonań, aby pił ze źródła (nawet jeśli siłą go do wodopoju ściągnęliśmy).
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 7 mar 2016, o 13:22 
Użytkownik

Posty: 587
Lokalizacja: Polska
W formie zabawy pokazać coś co może w przyszłości się przydać, np.: logikę, matematykę arabsko-hinduską lub wendyjską, łamigłówki kowalskie, origami.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 całka nieoznaczona (bardzo prosta)  Banas  6
 Bardzo prosta pochodna - zadanie 2  bybue  4
 Szereg - nie bardzo wiem jak to liczyc  dawiss  1
 [Nierówności] Bardzo ciekawa nierówność  mol_ksiazkowy  1
 Metoda rekursji uniwersalnej - bardzo prosty przykład  freak91  9
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl