szukanie zaawansowane
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 maja 2014, o 13:17 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Gliwice
Hej,

Chciałbym Was zapytać, jak obliczyć kwaternion posiadając dwa punkty w układzie współrzędnych 3D.

Mianowicie posiadam dane z Kinecta dotyczące pozycji prawego łokcia oraz prawego nadgarstka użytkownika. Na ich podstawie chciałbym teraz obliczyć kwaternion. Analizując dane z linku http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh973073.aspx, w tym szczególnie dział Hierarchical Rotation, rozumiem, że ten kwaternion to tutaj rotacja "kości", na której końcach są oba punkty (łokieć i nadgarstek) i jest on liczony względem pozy referencyjnej (użytkownik stoi z rozstawionymi rękami w kształcie litery T).

Dla ułatwienia pozwoliłem sobie na stworzenie pomocniczego rysunku (przepraszam, nie jestem grafikiem i rysunek ten jest dosyć prymitywny), który powinien ułatwić przedstawienie mojego problemu - rysunek poniżej. Ukazuje on pozycje obu wymienionych wyżej punktów, a także wynik (hierarchicalRotation_Quaternion), który właśnie nie wiem jak uzyskać :) bardzo proszę o pomoc i wytłumaczenie, jak są liczone te kwaterniony ;)

Obrazek
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Wektor w układzie współrzędnych. Współrzędne środka odcinka.  Famire  1
 Współrzędne punktów - zadanie 6  xardas  1
 obliczanie współrzednych wierzchołków czworokąta ABCD  pako  1
 wykaż że proste nie mają wspólnych punktów  Narumi  4
 Wzor na punkt przeciecia prostych wyznaczonych z punktow  szefoski  1
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl