szukanie zaawansowane
 [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, o 07:20 
Użytkownik

Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Witam, od wczoraj nie mogę sobie poradzić z zagadką jaką sobie sam zgotowałem, a mianowicie wychodzą mi dwa rozbieżne wyniki. Nie daje mi to spać :roll:

O co chodzi... już mówię. Siła razy prędkość to moc. I mam oto taką siłę i prędkość:

Obrazek

I teraz tak, dwa przypadki:

rzutuje na oś X
MOC = P - V_{x} = P - V* \cos \alpha
rzutuje na oś Y
MOC = P_{y} - V = P* \cos \alpha -V
I otrzymuje:
P = MOC + V* \cos \alpha
P =  \frac{MOC + V}{\cos\alpha}

Gdzie to są inne wartości P a przecież to niemożliwe... :cry:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, o 07:46 
Użytkownik

Posty: 2349
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Siła razy prędkość to moc.


Moc to wielkość skalarna. Pomnóż więc skalarnie wektor siły przez wektor prędkości. Nie rozkładaj ich na składowe.
Masz więc:
moc = siła × prędkość × cos kąta między siłą a prędkością.

Kąt między diłą a prędkością jest u Ciebie równy 180 - \alpha
Zatem
moc = PV\cos(180-\alpha)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, o 08:26 
Użytkownik

Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
No rozumiem, ale jak w takim razie przeprowadzić prawidłowe obliczenie rzutując na osie, czyli poprzez składowe? Bo w zasadzie do rozwiązania zadania takie coś jest mi potrzebne i już nie wiem jak to zrobić bo każdym sposobem otrzymuje inny wynik...
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, o 09:58 
Użytkownik

Posty: 2349
Lokalizacja: Warszawa
Potrzebna jest długość wektorów P i V, a to znajdujesz z tw. Pitagorasa.

\left| P\right|=  \sqrt{P _{x}^2+P _{y}^2  }

\left| V\right|=  \sqrt{V _{x}^2+V _{y}^2  }

moc= \left| P\right|\left| V\right|\cos(180-\alpha)
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Problem z liniową zależnośćą  DERCIK  1
 Problem z wektorami...  Prezes18  1
 Problem. Zadanie matematyczne - Wektory  lolo2  4
 Problem z wektorami  oszust001  1
 Problem programisty - przechylić "ósemkę" na p  EDi .:.  3
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl