szukanie zaawansowane
 [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:18 
Użytkownik

Posty: 1
Lokalizacja: Polska
Witam, nowym użytkownikiem jestem :).

Otóż biorę udział w Lidze Matematycznej dla gimnazjum i chciałbym doinformować się kilku rzeczy, jeśli chodzi o potęgowanie. Otóż w wstępnej karcie widnieje zadanie:
"Wykaż, że liczba 6^100-2x6^99=10x6^98 jest podzielna przez 17."
Nie oczekuję, że ktoś rozwiąże mi to zadanie, pragnąłbym dokonać tego sam. Dlatego też czy pragnąłby ktoś opisać mi jakieś sztuczki/sposoby rozwiązywania tego typu zadań? Wiem, że te potęgi dałoby się skrócić do jednej, jednak nie mam pojęcia, jak dalej zapisać i rozwiązać to działanie, nie mówiąc już o sprawdzeniu podzielności przez 17 nie dysponując liczbą całkowitą. Z góry dziękuję.

P.S. Jakimś dziwnym trafem znalazłem na tym forum jedno z kolejnych zadań z tej karty: 71630.htm
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 2 lis 2015, o 23:56 
Użytkownik

Posty: 262
Lokalizacja: Lub
Według mnie 6^100-2x6^99=10x6^98 to nie jest liczba tylko równanie.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 3 lis 2015, o 07:37 
Użytkownik

Posty: 14073
Lokalizacja: Bydgoszcz
To nie jest równanie, tylko nieprawda
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Konkurs Pangea 2015 zadania - zadanie 3  poldek60  0
 Liga Matematyczna  earl  0
 Olimpiada Lingwistyczna 2014/2015  Pinionrzek  25
 Pangea 2015 Klasy 3 Liceum  Michalinho  14
 GMIL - edycja 2015  Sylwek  4
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl