szukanie zaawansowane
 [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:13 
Użytkownik

Posty: 34
Lokalizacja: Brodnica
Witam,
mam pewien problem z zadaniem, które brzmi:
Prawda czy fałsz?
A. Największa wartość funkcja przyjmuje dla argumentu 12.
B. Funkcja przyjmuje wartość -2 dla trzech argumentów.
C. Wartość funkcji dla argumentu 3 jest większa niż dla argumentu 7.
D. Różnica między największą, a najmniejszą wartością funkcji jest równa 5.
Mam problem jedynie z podpunktem B, ponieważ w odpowiedziach jest napisane, iż jest to zdanie fałszywe, natomiast mi wychodzi inaczej: funkcja ma wartość -2 dla argumentów x=9, x=10 oraz x=11. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, gdzie robię błąd?
Załączam zdjęcie wykresu funkcji:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/142ec220508e1a36
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 10778
Lokalizacja: Wrocław
Nieprawda. Z wykresu wynika, że funkcja przyjmuje wartość -2 dla wszystkich liczb z przedziału [9,11], czyli np. dla x=9,5 też.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 572
Lokalizacja: Kraków
Zauważ w jakim zbiorze (w jakich liczbach) rozpatrujesz dziedzinę? (oś OX)
Jeśli x są liczbami rzeczywistymi, a funkcja ma wartość równą -2 na przedziale \left[ -9,11\right], to jest w nim dużo więcej niż trzy argumenty.

Np. f\left( 9,5\right) = f\left( 10,5\right) = 2
Góra
Mężczyzna Online
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:25 
Użytkownik

Posty: 13545
Lokalizacja: Bydgoszcz
Panowie Premislav i Yelon.: z łatwością wskażę trzy punkty, dla których funkcja przyjmuje wartośc -2. (A że jest ich więcej? Who cares. W zadaniu nie było "przyjmuje wartość -2 w dokładnie trzech punktach"
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:43 
Użytkownik

Posty: 34
Lokalizacja: Brodnica
Teraz już rozumiem, dzięki.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 10778
Lokalizacja: Wrocław
a4karo, ja wiem, że to głupie, ale w szkole (no może nie w Staszicu czy Polonii Belgijskiej, nie wiem) prawie zawsze sformułowanie k elementów [wartości][argumentów][cokolwiek] oznacza dokładnie k.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2015, o 19:00 
Administrator

Posty: 21365
Lokalizacja: Wrocław
No cóż, to kolejne zadanie, w którym pytanie zawiera domyślną interpretację. Świadczy to niestety o słabości tego zadania.

JK
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 13 lis 2015, o 03:52 
Użytkownik

Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Jeżeli nauczyciel nie wykłada schematycznie, a któryś z uczniów (np. Ty, qwerty355) zainteresowałby się niejednoznacznością polecenia, to wybroniłby się bez problemów.
Góra
Mężczyzna Online
PostNapisane: 13 lis 2015, o 05:28 
Użytkownik

Posty: 13545
Lokalizacja: Bydgoszcz
To fakt, ale na maturze miałby problem, gdyby poprawiacz zechciał trzymać się klucza a nie logiki.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 13 lis 2015, o 12:04 
Użytkownik

Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Na maturze to w większości przypadków pewno byłoby faktycznie "niewklejenie się" w schemat, czyli 0 pkt. Ciekawe i przykre zjawisko, że sztab, który na pewno nie składa się z jednej osoby dopuszcza takie zadania do obiegu, a potem na maturze, a potem... Liczyć na łut szczęścia by sprawdzający okazał się tym "nieschematycznym".
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Zbiór wartości funkcji  the moon  1
 Wykresy funkcji, srodek odcinka  1exam  4
 Dowód funkcji monotonicznej ujemnej  Anonymous  3
 Składanie i parzystość funkcji-2 zadania.  qkiz  1
 Zbadac parzystosc i nieparzystosc funkcji  pangucio  5
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl