szukanie zaawansowane
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 25 paź 2016, o 21:22 
Użytkownik

Posty: 16
Lokalizacja: Polska
Witam!
Piszę pewien program i mam w nim matematyczny problem.
Otóż mam pewien obiekt, który dotyka pewnej płaszczyzny (obiekt może się przesuwać, w skutek czego może dotknąć innej płaszczyzny).Obiekt ma górę, dół i przód. Chciałbym, aby obiekt był zawsze skierowany prostopadle do płaszczyzny (dół obiektu w miejscu styku z płaszczyzną, góra najdalej od tego miejsca) ale tak, by przód obiektu był zawsze jak najmniej obracany (do wyznaczania nowego "przodu" obiektu wyznaczany jest rzut starego przodu na płaszczyznę, do której obiekt jest styczny). Dodatkowo płaszczyzna styku określona jest przez wektor normalny (prostopadły do płaszczyzny i skierowany zawsze w stronę obiektu). Obrót obiektu muszę wyrazić w postaci kwaterionu.
Zadania sprowadza się do wyznaczenia wektora wskazującego przód obiektu, a następnie stworzenia kwaterionu na podstawie wektora normalnego (który wyznacza górę obiektu) oraz wektora wskazującego przód obiektu (kąt pomiędzy tymi wektorami wynosi 90 stopni).
Wektor wskazujący przód obiektu to rzut wektora wskazującego poprzedni przód obiektu na płaszczyznę wyznaczaną przez wektor normalny (zapomniałem dodać, że wszystkie wektory to wektory jednostkowe). W jaki sposób wyznaczyć taki rzut?
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Rzut wektora na płaszczyzne - zadanie 2  Kanodelo  1
 Rzut wektora na płaszczyznę - zadanie 3  lothar1410  4
 rzut wektora na płaszczyznę  Kamilka54  1
 Rzut wektora na płaszczyznę - zadanie 4  Macck  4
 rzut prostopadły punktu  gwiazdeczka1989  2
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl