szukanie zaawansowane
 [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Kobieta Offline
PostNapisane: 20 sty 2017, o 21:54 
Użytkownik

Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
W przyszłym tygodniu zaczynam dział procenty w klasie 6 szkoły podstawowej. Macie jakieś pomysły jak to zrobić ? Jak uczniom wytłumaczyć że np. 2 \% =  \frac{2}{100} ?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 20 sty 2017, o 22:03 
Użytkownik

Posty: 22817
Lokalizacja: piaski
No właśnie tak - bo taka jest umowa.

Mieli już ułamki zwykłe, dziesiętne - teraz mają ,,procentowe".

Aaa % powinni mieć już w piątej (ale nie musieli - chyba).
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 20 sty 2017, o 22:42 
Administrator

Posty: 23667
Lokalizacja: Wrocław
Mnie utożsamianie procentu z ułamkiem jako liczbą a nie częścią całości jakoś nie przekonuje, bo dla mnie zawsze jest 2\% czegoś. I od tego podstawowego znaczenia procentu bym wyszedł (może łącznie z etymologią?).

JK
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 20 sty 2017, o 22:45 
Użytkownik

Posty: 22817
Lokalizacja: piaski
I dokładnie tak pisałem :
361141.htm

A w szóstej będą właśnie obliczać procenty z czegoś i zamienią ,,procenty na ułamki" (to z cudzysłowu uważam za trochę niepoprawne, ale używane).
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Procenty, sole  MalinowaAlchemiczka  2
 Relacja i klasa abstrakcji  petro  1
 oszczędności i procenty.  władeczek  1
 Procenty w rudach...  karolinka137  4
 Procenty, preferencje...  ms7  5
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl