szukanie zaawansowane
 [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
 Tytuł: Denerwuje mnie
PostNapisane: 12 lis 2017, o 17:13 
Użytkownik

Posty: 11
Cześć, czy was też denerwuje w matematyce to, że nie ważne czy dane wyrażenie jest pojedyncze i tak można je uznać za wielokrotne pod pretekstem dodania zera? Np. Jednomian jest jednocześnie wielomianem, bo wystarczy dodać jednomian o wartości zerowej, albo masz wyrażenie y=x^{2}+2x które wydaje się niekompletne, ale nie bo na końcu można sobie dopisać zero. Bo zero w matematyce też jest czymś. Tak po prostu musiałem się wyżalić, pozdrawiam :) .
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 lis 2017, o 17:55 
Użytkownik

Posty: 13246
Lokalizacja: Bydgoszcz
A jeszcze bardziej denerwujące jest to, że wyrażenie, które jest podwójne de facto jest pojedynczym y=x^2+2x=x(x+2) :)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 2906
Lokalizacja: blisko
A w dodatku mnie to irytuje że wielomian może być jednomianem i na odwrót
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 18:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 5623
Jednak, gdybym zamiast x^9+2x^2 musiał pisać x^9+0x^8+0x^7+0x^6+0x^5+0x^4+0x^3+2x^2+0x+0 to wtedy dopiero byłbym ... .
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 18:58 
Użytkownik

Posty: 11
W ogóle liczba zero nie powinna mieć symbolu "0". Po co się uczyć, że 5+0=0 , skoro można nic nie pisać.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 668
Lokalizacja: hrubielowo
W sumie 1 też wywalmy no bo przecież 5 \cdot 1=5 więc po co to w ogóle pisać?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 10576
Lokalizacja: Wrocław
Zapewne spodoba Ci się propozycja pewnego użytkownika:
390645.htm#p5354244

Poza tym 0 ma bardzo głęboki sens jako element neutralny dodawania, aby się o tym przekonać, że czasem przydają się elementy neutralne, polecam taką popularnonaukową serię Wstęp do Algebry Aleksieja Iwanowicza Kostrikina. Taka lektura w sam raz do poduszki, nawet po piwku czy dwóch (oczywiście bezalkoholowych ;)).
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:06 
Użytkownik

Posty: 13246
Lokalizacja: Bydgoszcz
Janusz Tracz napisał(a):
W sumie 1 też wywalmy no bo przecież 5 \cdot 1=5 więc po co to w ogóle pisać?

I 6 też, bo \frac{16}{64}=\frac{1}{4}
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:13 
Administrator

Posty: 21183
Lokalizacja: Wrocław
Ja w ogóle uważam, że pisanie jest przereklamowane i pisanie czegokolwiek jest bez sensu.

JK
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 10576
Lokalizacja: Wrocław
Wszyscy ludzie, którzy coś piszą, umierają. To nie może być przypadek.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 5623
Kontrprzykład:
Analfabeci też umierają.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:38 
Użytkownik

Posty: 13246
Lokalizacja: Bydgoszcz
kerajs napisał(a):
Kontrprzykład:
Analfabeci też umierają.

To nie kontrprzykłąd. To wyjątek
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 10576
Lokalizacja: Wrocław
Tylko ci, którzy mieli kontakt z piśmiennymi i zarazili się od nich tym groźnym wirusem, który bierze się z pisania. Analfabeci w puszczy żyją wiecznie, no chyba że ich jakiś niedźwiedź zeżre. xD

Mnie na przykład wkurzała trochę inna, ale analogiczna rzecz, otóż jak pisałem na sprawdzianie rozwiązania równania kwadratowego x_1=2, \  x_2=4, to nauczyciel mi dopisywał, że może też być x_1=4, \ x_2=2 i odejmował mi jeden punkt. Przecież to nie ma znaczenia.
A poza tym x^2+2x jest jednomianem zmiennej x^2+2x. :lol:
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:40 
Administrator

Posty: 21183
Lokalizacja: Wrocław
Premislav napisał(a):
A poza tym x^2+2x jest jednomianem zmiennej x^2+2x. :lol:

To jest perfidne...

JK
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 19:47 
Użytkownik

Posty: 13246
Lokalizacja: Bydgoszcz
Premislav napisał(a):

Mnie na przykład wkurzała trochę inna, ale analogiczna rzecz, otóż jak pisałem na sprawdzianie rozwiązania równania kwadratowego x_1=2, \  x_2=4, to nauczyciel mi dopisywał, że może też być x_1=4, \ x_2=2 i odejmował mi jeden punkt. Przecież to nie ma znaczenia.
A poza tym x^2+2x jest jednomianem zmiennej x^2+2x. :lol:


A jak byś napisał, że zbiorem rozwiązań jest \{2,4\} to też by się czepił, że 2,4 nie jest rozwiązaniem,

JK, jak napisać zbiór, którego jedynym elementem jest 2,4?
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Książka dla mnie.  da_vu  4
 matka próbuje mnie zamknąć w szpitalu psychiatrycznym.  TesknotaZaUmyslem  0
 Czego mnie uczy matematyka  arek1357  9
 Proste zadanie na równię pochyłą - jednak nie dla mnie  kameleon49  11
 róenanie rózniczkowe, proste(nie dla mnie)  jmateuszj  0
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl