szukanie zaawansowane
 [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 07:15 
Użytkownik

Posty: 10
Witam
Jestem uczniem klasy 1 technikum informatycznego. Niestety od podstawówki mam problemy z matematyką. W gimnazjum było lepiej, nauczycielka miła, fajnie tłumaczyła i były dobre oceny. Teraz jestem w technikum. Nauczycielka wymagająca, matma rozszerzona na dodatek cała klasa podpadła jej. Kiedy oddawała sprawdziany to 30 osób ma 1 (w tym ja). Reszta chce to poprawiać, ja również lecz nie poprawiam. Dlaczego? Bo nie umiem. W czwartek jest kolejny sprawdzian. Nic nie umiem, będzie kolejna 1. Chodzę na korepetycje od końca września i efektów nie widać. Przez dwa tygodnie na korepetycjach przerabiałem przedziały liczbowe. Co z tego jak na sprawdzianie będą procenty, błąd bezwzględny, błąd przybliżenia i logarytmy. Nic z tego nie rozumiem. Przykład | 3,2-3,25 |=0,25 JAK!? Przecież 3,2-3,25=-0,05 Co robić? Boję się że nie zdam. Z innych przedmiotów mam dobre oceny. Oprócz programowania, ponieważ do tego potrzebna matma i logiczne myślenie.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 08:07 
Użytkownik

Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Radziłbym zmienić korepetytora.Przerabianie przez dwa tygodnie przedziałow liczbowych, to
strata czasu.

Co do modułu, to korzystamy z definicji:

|a| = a , gdy a jest liczbą nieujemną
|aI = - a , gdy a jest bliczbą ujemną

Tutaj mamy:

|3,2 - 3,25| = |-0,05| = -(-0,05) = 0,05 ( to ten drugi przypadek )
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 09:02 
Moderator

Posty: 3012
Lokalizacja: Starachowice
Czemu strata czasu ? Może miał korki raz w tygodniu

Z punktu widzenia osoby uczącej, czasami dobrze jest wałkować w kółko jedno i to samo
bo jeśli kilka tematów na 1 zajęciach się przerabia
to osoba nauczana nic z tego nie wyniesie

Przedziały liczbowe przecież nie są takie łatwe

Wartość bezwzględna:
a) jeśli to co między kreskami jest dodatnie to kreski zamieniasz na nawiasy, potem obliczasz
b) jeśli to co między kreskami jest ujemne to kreski zamieniasz na nawiasy, wszystkie znaki w środku nawiasu zmieniasz na przeciwne, potem obliczasz

Obadaj taki przykład:
\left| 5-2\sqrt6\right| -3\cdot \left| 4-3\sqrt6\right| - \left| -8+4\sqrt6\right|

1) oceniasz czy zawartości kresek: 5-2\sqrt6, \ \ 4-3\sqrt6, \ \ -8+4\sqrt6
są dodatnie czy ujemne
na początek liczysz \sqrt6 na kalkulatorze
\sqrt6\approx 2.45
5-2\sqrt6 = 5-2\cdot2.45=5-4.9=0.1 (na plusie, przypadek a))
4-3\sqrt6 = 4-3\cdot2.45=4-7.35=-3.35 (na minusie, przypadek b))
-8+4\sqrt6 = -8+4\cdot2.45=-8+9.8=1.8 (na plusie, przypadek a))

2) stosujesz reguły a) lub b) w zależności od tego co wyszło w obliczeniach z punktu 1)
(5-2\sqrt6)-3\cdot(-4+3\sqrt6)-(-8+4\sqrt6)

3) pozbywasz się nawiasów
5-2\sqrt6+12-9\sqrt6+8-4\sqrt6

4) upraszczasz wyrażenie (oddzielnie liczby, oddzielnie pierwiastki)

25-15\sqrt6
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 14:49 
Użytkownik

Posty: 2020
Lokalizacja: Warszawa
Arturkot123, założę się, że nigdy nie czytałeś dobrego podręcznika matematyki. Skoro jesteś uczniem technikum, postaraj się o dawny dwutomowy (jeszcze dawniej był czterotomowy, ale to już archaizm) podręcznik Leitnera i Żakowskiego "Matematyka, kurs przygotowawczy na wyższe uczelnie". Musisz szukać po antykwariatach, chyba, że mają go jeszcze Twoi rodzice. Do tego kup porządny zbiór zadań dla kandydatów na wyższe uczelnie (może dawny zbiór zadań Gdowskiego i Plucińskego?), i zacznij samodzielne zmagania z matematyką.
Uczniowie nie potrafią czytać tekstów matematycznych ze zrozumieniem. Kiedy byłem nauczycielem matematyki, dawałem moim uczniom takie zadanie: Przeczytaj głośno wskazany przeze mnie fragment podręcznika. Gość czytał posłusznie. A teraz opowiedz, co przeczytałeś. I tu zaczynała się droga przez mękę, bo wielu uczniów nie potrafiło opowiedzieć przeczytanego tekstu. Wypróbuj to polecenie na sobie.

:)
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 14:49 
Użytkownik

Posty: 10
Belf napisał(a):

|3,2 - 3,25| = |-0,05| = -(-0,05) = 0,05 ( to ten drugi przypadek )

No widzisz, czyli dlaczego w szkole pani kazała napisać 0,25?
Dzięki wszystkim za rady. Mam nadzieję że uda mi się zdać i zrozumieć matematykę(chociaż tą podstawową)

-- 14 lis 2017, o 16:48 --

Jestem wdzięczny za Waszą pomoc ,ale to nic nie da. Co z tego jak jutro pani weźmie mnie do tablicy a ja będę stał jak kołek - czyt. ocena 01. Co z tego że nauczę się wartości bezwzględnej jak i tak ze sprawdzianu dostanę 1.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 16:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 3
Lokalizacja: Lebendigentanz
Arturkot123 napisał(a):
Belf napisał(a):
Co z tego że nauczę się wartości bezwzględnej jak i tak ze sprawdzianu dostanę 1.

Może tu jest problem? Uczysz się jak rozwiązać przykład np. taki jak dałeś w pierwszym poście a jak pani da Ci taki przykład jak np. loitzl9006 to nie wiesz co zrobić.

Radzę zapoznać się najpierw z teorią np. YouTube i zacząć robić zadania. Nie jedno, nie dwa, zrób kilkanaście, do oporu aż nie zrozumiesz.

I nie myśl w ten sposób: "dostanę 1" tylko uwierz w to, że możesz jednak dostać tą piątkę.
Życzę powodzenia ;)

PS. Zapomniałbym - zawsze możesz założyć temat na tym forum i dostać pomoc. Masz próbkę pomocy od loitzl'a; ładne rozwiązany przykład wraz z wytłumaczeniem.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 16:44 
Użytkownik

Posty: 3772
Lokalizacja: Kraków PL
Arturkot123 napisał(a):
Jestem wdzięczny za Waszą pomoc ,ale to nic nie da.
Z takim nastawienie niczego nie osiągniesz! Twoje nastawienie powinno być takie: Ja ją (znaczy się nauczycielkę) jeszcze zagnę!
Podstawy są, bo przecież wg niej |3,2-3,25|\neq0,25 , chyba że źle przepisałeś.

R. Leitner, W. Żakowski; „Matematyka, kurs przygotowawczy na wyższe uczelnie” – polecam.
Na Allegro jest w cenie 3,20÷9,00 zł.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 17:24 
Użytkownik

Posty: 10
Dzięki za słowa otuchy. Może dostanę tą 2. Gorzej jeśli nie dostanę, wtedy czeka mnie powtarzanie klasy :(
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 17:44 
Użytkownik

Posty: 3772
Lokalizacja: Kraków PL
Nastaw się i przygotuj odpowiednio, że masz dostać 3, na koniec roku 4, a na koniec technikum 5.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 17:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Podkarpacie
Dilectus napisał(a):
Arturkot123, założę się, że nigdy nie czytałeś dobrego podręcznika matematyki. Skoro jesteś uczniem technikum, postaraj się o dawny dwutomowy (jeszcze dawniej był czterotomowy, ale to już archaizm) podręcznik Leitnera i Żakowskiego "Matematyka, kurs przygotowawczy na wyższe uczelnie". Musisz szukać po antykwariatach, chyba, że mają go jeszcze Twoi rodzice. Do tego kup porządny zbiór zadań dla kandydatów na wyższe uczelnie (może dawny zbiór zadań Gdowskiego i Plucińskego?), i zacznij samodzielne zmagania z matematyką.
Uczniowie nie potrafią czytać tekstów matematycznych ze zrozumieniem. Kiedy byłem nauczycielem matematyki, dawałem moim uczniom takie zadanie: Przeczytaj głośno wskazany przeze mnie fragment podręcznika. Gość czytał posłusznie. A teraz opowiedz, co przeczytałeś. I tu zaczynała się droga przez mękę, bo wielu uczniów nie potrafiło opowiedzieć przeczytanego tekstu. Wypróbuj to polecenie na sobie.

:)


Czy każdy nauczyciel lubi trochę poterroryzować biednych uczniów? :)

Ale ogólnie to co do tego pokreślonego, to o dziwo (dla Pana, ja się spodziewałem swojego rezultatu) takie dinozaury z lat 70 można spokojnie dostać w bibliotece na Podkarpaciu w pewnym 40-tysięczym mieście(i to nie 1 czy 2 egzemplarze na krzyż, tylko kilka, kilkanaście i nawet ten archaiczny 4 tomowy widzę w katalogu), stąd wynika, że zwyczajnie można dostać je wszędzie w Polsce.

Pozdrawiam :D
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 18:01 
Użytkownik

Posty: 3772
Lokalizacja: Kraków PL
Rafsaf napisał(a):
Czy każdy nauczyciel lubi trochę poterroryzować biednych uczniów? :)
Co Ty gadasz? W Leitnerze i Żakowskim jest wszytko i wyłożone „kawa na ławę”. Trzeba tylko przeczytać ze zrozumieniem.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 18:56 
Użytkownik

Posty: 10
Ok, nastawiam się optymistycznie. A tak z innej beczki, czy ktoś wie jak rozłożone są poszczególne tematy w wymiarze godzin. Chodzi mi o to czy jest gdzieś zapisane że: na logarytmy w pierwszej klasie technikum jest X godzin, na potęgi Y godzin itd. ?
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 14 lis 2017, o 21:23 
Użytkownik

Posty: 2020
Lokalizacja: Warszawa
Poproś nauczyciela, albo skombinuj skądinąd, o podstawy programowe kl I technikum. A do czego Ci to potrzebne?

-- 14 lis 2017, o 22:26 --

Albo ściągnij stąd: https://gwo.pl/strony/289/seo_link:podstawa-programowa-nauczania-matematyki
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 15 lis 2017, o 07:16 
Użytkownik

Posty: 10
Dlatego że zastanawiam się dlaczego na trudniejsze tematy jest tak mało godzin na na dodawanie i odejmowanie możemy poświęcić miesiąc.

-- 15 lis 2017, o 17:08 --

Dostałem kolejną 1, tym razem z powtórzenia na jutrzejszy sprawdzian. Czyli nie zdaję.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 matematyka po liceum, przed studiami (ekonomia)  Miniaturka  4
 MATEMATYKA - korzyści płynące z nauki matematyki!  demon_szybkosci  7
 Matematyka - czy tylko dla uzdolnionych ?  Rifleman  7
 Matematyka, jak nauczyć się podstaw?  Loona  6
 Matematyka po 20-tce, matura.  marx21  6
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl