szukanie zaawansowane
 [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 15:10 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Niewiem
Problem polega na ustaleniu wzoru ;/ Mam punkty A i B ze wszystkimi możliwymi współrzędnymi. Załóżmy na teraz, że punkty wynoszą A(3,-5) i B(6,7). Teraz pytanie jaką pozycje będzie miał punkt C jeżeli punkt B przesuniemy o 90 stopni w prawo względem punktu A? Kiedy popatrzymy to łatwo zobaczyć jaki to będą współrzędne, ale zależy mi na wzorze.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 16:08 
Użytkownik

Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
"Przesuniemy o 90 stopni w prawo" - chyba obrócimy :wink:

odejmij od obu punktów współrzędny punktu A. Następnie obróć powstały punkt B o 90 stopni względem punktu A(0,0) (co jest proste) i ponownie dodaj odjęte współrzędne punktu A.

Jak już to zrobisz to będziesz mógł zapisać ogólny wzór.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 16:26 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Niewiem
Tak obrót xd i właśnie o ten obrót mi chodzi jak mam go zapisać w programie? Wytłumaczę też o co mi chodzi. Piszę grę w której gracz chodzi za pomoca wasd. Kiedy ruszamy myszka to zmienia sie rotacja gracza. Punkt A to gracz a B to pozycja kursora. Za pomoca tego obliczylem kąt dzieki któremu obracam gracza zeby zawsze byl skierowany w stronę kursora. Obliczylem kierunek tego wektora i dzieki niemu moge poruszac gracza. Kiedy kliknie 'w' to zblizam go do kursora a kiedy s to oddalam. Teraz kiedy klikne 'd' gracz powinien zawsze iść w prawo zaleznie od pozycji kursora. I dlatego potrzebuję wyliczyc punkt który jest obrócony wzgledem gracza o 90 stopni i policze dla niego kierunek i porusze graczem.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 18:43 
Użytkownik

Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Napisałem podobną grę ;)

Natomiast to co chciałem byś zrobił to:

B(6,7)  \rightarrow B(3,12)
(przesunąłem punkt B o wektor AO)
Teraz obrót w prawo o 90 stopni to jest banalna sprawa: B(12,-3)
I później wszystko z powrotem:

B(12,-3)  \rightarrow B(15,-8)
(przesunąłem punkt B o wektor OA)
I już wzór łatwo znaleźć, prawda?

Ewentualnie trzeba będzie cztery ćwiartki różnie rozpisać (ale chyba nie).
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 01:05 
Użytkownik

Posty: 3
Lokalizacja: Niewiem
Dziękuję bardzo za odp. :) Temat można zamknąć
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Rzut punktu na prostą - zadanie 6  hotice  2
 Odległość punktu od prostej - zadanie 13  teqnick  0
 Ogległość punktu od prostej  MELBOOURNE  3
 przeciwobraz punktu  anet  0
 odległość punktu od pababoli  theta  2
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl