szukanie zaawansowane
 [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 7 lis 2018, o 22:33 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Bydzia
Ciężko było określić dział dla mojego zapytania, chociaż ten wydaje mi się najbardziej związany z moim problemem. A więc, chciałbym się dowiedzieć kiedy dochodzi do kolizji między poruszającymi się dwoma obiektami (kółkami), jeśli dane mamy ich współrzędne (pozycja początkowa i końcowa) na płaszczyźnie dwuwymiarowej, prędkości oraz promienie. Sytuację przedstawiłem na obrazku. Interesuje mnie rozwiązanie typowo opisane za pomocą wzorów.

Obrazek
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 7 lis 2018, o 22:48 
Użytkownik

Posty: 15561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Oblicz odległość miedzy środkami obiektów w danej chwili czasu. Jeżeli będzie mniejsza od sumy promieni - masz kolizję
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 18:27 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Bydzia
W danej chwili czasu? A skad mam wziac ten czas? Sytuacja przedstawia t = 0, wiec zalezy mi aby przewidziec kolizje nie znajac czas zderzenia
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 19:12 
Użytkownik

Posty: 66
Lokalizacja: Poznań
Masz liniowe tory ruchu.
Jedna kula porusza sie wg równań y(t)=v_1\cdot t i x(t)=x_0

Druga:
y(t)=y_0 i x(t)=v_2\cdot t

Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 19:13 
Użytkownik

Posty: 15561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale znasz prędkości, wiec jesteś w stanie policzyć położenie w każdej chwili t>0

-- 8 lis 2018, o 19:16 --

Kordyt napisał(a):
Masz liniowe tory ruchu.
Jedna kula porusza sie wg równań y(t)=v_1\cdot t i x(t)=x_0

Druga:
y(t)=y_0 i x(t)=v_2\cdot t

Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.

Raczej x(0)=x_0,  x(t)=x_0+v_1t\\
y(0)=y_0, y(t)=y_0+v_2t
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 19:29 
Użytkownik

Posty: 66
Lokalizacja: Poznań
a4karo napisał(a):
Ale znasz prędkości, wiec jesteś w stanie policzyć położenie w każdej chwili t>0

-- 8 lis 2018, o 19:16 --

Kordyt napisał(a):
Masz liniowe tory ruchu.
Jedna kula porusza sie wg równań y(t)=v_1\cdot t i x(t)=x_0

Druga:
y(t)=y_0 i x(t)=v_2\cdot t

Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.

Raczej x(0)=x_0,  x(t)=x_0+v_1t\\
y(0)=y_0, y(t)=y_0+v_2t


Tak dokladnie.
Zapomnialem to dopisać.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 21:09 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Bydzia
Kule równie dobrze mogą się poruszać na ukos, a te równania nie wiem kompletnie do czego mają mi służyć. Chciałem algorytm który wykazuje, że (nie)dojdzie do kolizji przy określonych prędkościach na podstawie pozycji początkowej i końcowej tych obiektów.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 21:41 
Użytkownik

Posty: 15561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Po coś taki obrazek narysowałes.
Sam sobie przenieś to rozumowanie na przypadek ogólny.

Nic nie robisz, tylko "chcesz..." Daj coś od siebie.
Góra
Mężczyzna Offline
PostNapisane: 8 lis 2018, o 22:12 
Użytkownik

Posty: 4
Lokalizacja: Bydzia
Temat do zamknięcia. Dziękuję za pomoc.
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Kąt między wektorem a płaszczyzną  tomcio1243  1
 odległość między prostymi - zadanie 5  celia11  2
 Odl. miedzy prostymi i plaszczyzna tworzona przez nie  Wega  0
 Równanie prostej - odległość między prostymi  AxCx  5
 kąt między prostą a płaszczyzną - zadanie 3  Matiaaa  0
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl