szukanie zaawansowane
 [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lip 2004, o 17:02 
Użytkownik
Mam pewien problem. Wyznaczam punkty należące do okręgu za pomocą wzoru [sin(x),cos(x),0]*promien. Za x podstawiam kolejno 0d 0 do 360 co mały kawałek, i dostaję dużo punktów na okręgu. Mam też trójwymiarowy wektor jednostkowy W. Jak obrócić ten okrąg, aby wszystki ejego punkty były równoodległe od linii równoległej do wektora i przechodzącej przez środek tego koła (punkt [0,0,0]), czyli żeby stał się okręgiem, który gdyby był na jakiejś płaszczyźnie, to ta płaszczyzna miałaby wektor normalny W?
Góra
Kobieta Offline
PostNapisane: 11 lip 2004, o 17:19 
Gość Specjalny

Posty: 800
Lokalizacja: W-U
Zobacz, jaka jest płaszczyzna normalna do wektora W i obróć/przesuń do niej płaszczynę XY0.
Albo przesuń wektor W do wektora normalnego do płaszczyzny XY0 (to bedzie wektor [0,0, |W|])
przesunięcie/obrót jest odwracalne, zobacz, w którą strone łatwiej jest wszystko policzyć, potem ewentualnie weźmiesz przekształcenie odwrotne.
Góra
PostNapisane: 13 lip 2004, o 12:10 
Użytkownik
Rozwiązanie: http://warsztat.mmogspot.com/forum/viewtopic.php?t=4864
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Prosta równoległa, okrąg  klopkrak19  8
 Znajdź długość wektora  para_1989  3
 okrąg- 2 styczne  tukanik  3
 Trójkąt wpisany w okrąg. - zadanie 6  klagu  2
 okrąg styczny do funkcji  panisiara  1
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl