Nassim Nicholas Taleb - Antykruchość
Książka zawierająca ciekawe idee i mocno prowokująca do myślenia. Ponadto napisana z wyjątkowym polotem i humorem.
Co do Harlana Cobena, czytałem tylko jego książkę Nie mów nikomu jakoś z 10 la temu i mnie nie porwała, choć pomysł miał całkiem, całkiem (to było mniej więcej wtedy, kiedy wyszedł film, który naprawdę przyjemnie się oglądało, jak sobie przypomnę, że wtedy nawet miałem znajomych, z którymi mogłem iść do kina, to jednak doceniam czasy gimnazjum). A że to jego sztandarowe dzieło, to za resztę się nie brałem.
Margaret Atwood – Opowieść podręcznej
Milan Kundera – Nieznośna lekkość bytu
A typowo na jakiś letni wypoczynek (tj. wyjątkowo wciągające, a nieszczególnie męczące, takie lepsze czytadło) to Jose Carlos Somoza: Jaskinia filozofów, Klara i Półmrok (no tutaj to pomysł był wręcz rewelacyjny i naprawdę godny uwagi, wykonanie gorzej, choć nie chodzi mi o styl, który u tego autora uwielbiam, ale o pewne rozwiązania fabularne), Zygzak (piramidalna bzdura, ale czytało się to naprawdę znakomicie, a to budzi skojarzenie z opowiadaniami Kinga, choć to inna para kaloszy).
No i lubię też bardzo książki Asimova z cyklu Fundacja…
a z polskich to może Tokarczuk, bo jak się nie spodoba, to przynajmniej będzie podpałka do grilla. -- 16 cze 2018, o 18:03 --Jest też taka intrygująca książka Josefa Škvoreckiego Przypadki inżyniera ludzkich dusz, ale to niezła cegła, a poza tym przeczytałem tylko kawałek (musiałem już oddać do biblioteki, bo wyjeżdżałem z miasta, czy coś…), więc trudno, żebym polecał.
No i jakoś w lecie zawsze świetnie mi się czyta Kinga, a jesienią i zimą nie mogę go znieść. Ciekawe.
Może coś z historii, na przykład:
Antoni Chołoniewski „Duch dziejów Polski”;
Władysław Konopczyński „Liberum veto”;
Władysław Konopczyński „Dzieje Polski nowożytnej”;
Władysław Konopczyński „Konfederacja Barska”;
Oskar Halecki „Dzieje Unii Jagiellońskiej”;
Książki anglojęzyczne:
Oskar Halecki „Limits and Divisions of European History”;
Oskar Halecki „Borderlands of Western Civilization”.
Pola krwi - Karen Armstrong Gilotyna i krzyż - Warren Carroll Polskie imperium - Michael Morys Twarowski Dzieje Anglii - Andre Maurois XIII tajemnic historii Polski - Tadeusz Rojek Cesarz alchemików - Jacqueline Dauxois
Enigma - złamanie kodu U-bootów - David Kahn Krótka historia prawie wszystkiego - Bill Bryson Historia spekulacji finansowych - Edward Chancellor Janczarowie XX wieku - Roman Hrabar Upadek Cesarstwa Rzymskiego na Zachodzie - Edward Gibbon Agonia III Rzeszy - Georges Blond Lodołamacz - Wiktor Suworow
Polska Piastów - Paweł Jasienica Królobójcy - Wacław Gąsiorowski Tajemnice historii Polski - Jerzy Besala Błędy które zmieniły bieg historii - Romuald Romański Tajemna historia Zachodu - Nicolas Hagger Krucjaty. Tysiąc lat nienawiści - Gad Lerner Wojna Hitlera - David Irving
No to w temacie książek historycznych: Archipelag GUŁAG Sołżenicyna. Ale jak to ma być typowo na wakacje, to nie najlepszy wybór.
A co do książek Wiktora Suworowa, świetnie mi się je czytało, należą do moich ulubionych, natomiast jak to jest z weryfikowalnością zamieszczonych informacji? Chyba dość cienko.
Z czytadeł to Związek żydowskich policjantów Michaela Chabona.
Premislav pisze:
a z polskich to może Tokarczuk, bo jak się nie spodoba, to przynajmniej będzie podpałka do grilla.
Oj szczególnie z "Ksiąg Jakubowych" by była niezła podpałka xD
A swoją drogą, czy ktoś z forumowiczów czytał nagrodzoną ostatnio Bookerem powieść "Bieguni" i rozumie jej arcyważność ?Bo ja kiedyś do tego podchodziłem i niestety odbiłem się jak od ściany...
Z takich ostatnio czytanych (i dziwne, że to nazwisko jeszcze tutaj nie padło) to bardzo polecam "Wojnę polsko-ruską pod flagą biało-czerwoną" Doroty Masłowskiej .Moim zdaniem to będzie jedna z niewielu polskich książek początku XXI wieku która nie zostanie zapomniana.
PS.
Ale te "Księgi Jakubowe" to w sumie bardzo spoko
1) Andreas Moritz: Rak nie jest chorobą.
2) Walter Hartenbach: Mity o cholesterolu.
3) Josh Axe: Jedz brudniej i czuj się lepiej.
4) John Virapen: Skutek uboczny: śmierć.
5) Jadwiga Kempisty, Urszula Chorzępa: Leczenie żywieniem.
6) Gerard E. Mullin: Zadbaj o równowagę mikroflory jelitowej.
7) Bruce Fife, Gorzka prawda o słodzikach. Naukowe fakty kontra słodkie kłamstwa.
8) Ramiel Nagel, Naturalne metody na zdrowe zęby. Skuteczna remineralizacja szkliwa i zapobieganie próchnicy.
9) Joel Fuhrman: Wylecz cukrzycę. Rewolucyjny program żywieniowy zapobiegający chorobie i cofający jej skutki.
Ciąg dalszy bardzo ciekawej literatury:
10) Izabella Wentz: Hashimoto. Jak w 90 dni pozbyć się objawów i odzyskać zdrowie.
Książkę dziwnie się czyta , bo jest ona skierowana do czytelniczek (na Hashimoto chorują znacznie częściej kobiety niż mężczyźni). Część I i II tej książki to bardzo ciekawa lektura nie tylko dla chorych na Hashimoto.
11) Thomas E. Levy: Śmierć przez Wapń.
... czyli m.in. o tym, jaki jest związek między nadmiarem wapnia w organizmie człowieka, szkorbutem, chorobą wieńcową, osteoporozą i zębami leczonymi kanałowo, a także o witaminach K2 i D3 itd.